Na Erli już 22 tys. sprzedawców. Platforma ogłasza cele

W ub.r. platforma e-commerce Erli.pl osiągnęła wzrost sprzedaży brutto o 60 proc. do 740 mln zł, a liczba działających na niej sprzedawców zwiększyła się z 14 do 22 tys. W br. chce wypracować minimum 30 mln zł zysku EBITDA.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Na Erli już 22 tys. sprzedawców. Platforma ogłasza cele

Na Erli.pl w ub.r. zrealizowano ponad 3,6 mln transakcji kupna, o 133 proc. więcej niż rok wcześniej. Przełożyło się to na wzrost sprzedaży brutto (GMV) o 60 proc. do 740 mln zł i przychodów platformy o 130 proc. do 91 mln zł. 52 proc. łącznej sprzedaży wygenerowano w kategorii Dom i Ogród.

- W ciągu dwunastu miesięcy 2023 roku zanotowaliśmy wzrost i rozwój wskaźników we wszystkich obszarach, na których nam zależało. Od początku działamy w oparciu o unikalny model współpracy i bliskiego partnerstwa z merchantami. Patrzymy na rozwój Erli jako wspólny sukces, który nie byłby możliwy bez naszych partnerów. Dlatego przede wszystkim jesteśmy dumni z poszerzenia bazy sprzedawców, która urosła do 22 tys. na koniec 2023 roku, a dziś wynosi już 24 tysiące - opisuje w komunikacie Adam Ciesielczyk, prezes Erli.

Rok do roku liczba sprzedawców na Erli poszła w górę z 14 do 22 tys., a liczba zarejestrowanych użytkowników - z 1,4 do 3 mln. - W ten sposób mogliśmy zwiększyć dostępną ofertę produktową do 21 mln produktów i znacząco rozwinąć poszczególne kategorie. To oraz atrakcyjne ceny produktów spowodowały większe zainteresowanie klientów naszą ofertą, dzięki czemu zarejestrowanych na Erli było już 3 mln kont, zaś blisko 7,5 mln użytkowników w grudniu odwiedziło platformę w poszukiwaniu ofert - dodaje Ciesielczyk.

Według badania Mediapanel w marcu br. Erli odwiedziło 6,64 mln internautów, spędzając średnio po 8 minut i 22 sekundy.

Erli chce podwoić sprzedać i mieć 30 mln zł zysku EBITDA

Platforma zamierza przyciągać kolejnych sprzedawców, docelowo chce ich mieć 60-80 tys. - Tylko w 2023 roku na programy wspierające sprzedaż produktów naszych sprzedawców zainwestowaliśmy 55 mln złotych. Znaczna część tej kwoty została przeznaczona na program Erli Campaigns, którego zasięg w roku ubiegłym rozszerzyliśmy o ponad 200 tysięcy nowych wydawców reklamowych - podkreśla szef platformy.

W br. na wsparcie sprzedaży produktów planuje przeznaczyć ponad 60 mln zł. - W bieżącym roku pokażemy również nasze innowacyjne oblicze – w najbliższym czasie planujemy implementację rozwiązania, które pomoże doskonalić doświadczenia zakupowe naszych klientów, a także utrzymać wysoką efektywność sprzedaży. W drugiej połowie roku wzmocnimy również działania komunikacyjne, które podniosą świadomość marki Erli wśród konsumentów - zapowiada Adam Ciesielczyk.

Erli zapowiada też dalsze mocne wzrosty swoich wyników. - Naszym celem na koniec roku jest przekroczenie bariery 1,4 mld złotych GMV i zbliżenie się do 7 mln transakcji. Planujemy również osiągnąć przychód netto powyżej 190 mln zł i wynik finansowy na poziomie EBITDA w wysokości co najmniej 30 mln zł - wylicza szef platformy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online