Eurowizja 2025 rozbiła bank. Ogromny wzrost widowni w TVP

Prawie 4 mln widzów oglądało w TVP sobotni finał 69. Konkursu Piosenki Eurowizji, w którym wystąpiła Justyna Steczkowska – wynika z danych Nielsena. Telewizyjna Jedynka w porze emisji muzycznego widowiska była zdecydowanym liderem rynku, a tegoroczny finał Eurowizji śledziło o 2,4 mln widzów niż zeszłoroczne wydarzenie transmitowane ze szwedzkiego Malmo.

Kamila Meller
Kamila Meller
Udostępnij artykuł:
Eurowizja 2025 rozbiła bank. Ogromny wzrost widowni w TVP
fot. Alma Bergsston/EBU

Tegoroczny finał Eurowizji z Bazylei Telewizja Polska emitowała w sobotę 17 maja między godz. 21.00 a 1.00 w TVP1 i TVP Polonia.

Średnia widownia muzycznego konkursu w samej Jedynce wyniosła 3,35 mln osób, co dało TVP1 udział w rynku na poziomie 36,6 proc. w gronie wszystkich widzów, 38,26 proc. w grupie 16-59 i 40,7 proc. wśród widzów w wieku 16-49 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. W TVP Polonia średnia oglądalność wyniosła 630 tys. widzów. 

Na obu antenach Telewizji Polskiej 69. Konkurs Piosenki Eurowizji śledziło w sumie 3,98 mln osób, a łączny udział wyniósł 43,49 proc. w grupie 4+, 45,60 proc. w grupie 16-59 i 48,79 proc. w 16-49.

W szczytowym momencie oglądalności, który przypadł na występ Justyny Steczkowskiej reprezentującej Polskę z utworem „Gaja”, finał Eurowizji zgromadził przed ekranami Jedynki średnio 4,58 mln osób i nieco ponad milion oglądających za pośrednictwem TVP Polonia. Łącznie było to prawie 5,6 mln oglądających. 

Oglądalność półfinałów Eurowizji 2025

Drugi półfinał tegorocznego konkursu transmitowany w TVP w czwartek 15 maja między godziną 21.00 a 23.30 oglądało w TVP1 średnio 1,12 mln widzów, co dało Jedynce 11,8 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej, 12 proc. w grupie komercyjnej 16-59 i 13,7 proc. w grupie 16-49.  Średnia widownia obu anten TVP w czasie transmisji drugiego półfinału Eurowizji 2025 wyniosła 1,29 mln odbiorców, a Jedynka była liderem oglądalności. 

Pierwszy półfinał Eurowizji 2025 z wtorku 13 maja, w którym wystąpiła Justyna Steczkowska, przyciągnął średnio 2 mln odbiorców. Dało to TVP1 udział w rynku na poziomie 10,4 proc. wśród ogółu widzów oraz 8,7 proc. w grupie komercyjnej 16-59 i 8,9 proc. wśród widzów w przedziale wiekowym 16-49. W momencie najwyższej oglądalności, który przypadł na występ Justyny Steczkowskiej, konkurs zgromadził przed telewizorami 2,5 mln widownię.

Tegoroczna Eurowizja z większą widownią niż przed rokiem

Według danych Nielsena w ubiegłym roku finał Eurowizji w TVP1 i TVP Polonia śledziło średnio 1,57 mln widzów przy udziale w rynku telewizyjnym na poziomie 18,08 proc. w grupie ogólnej, 22,94 proc. w grupie 16-49 i 20,26 proc. w grupie 16-59. Nie wystąpiła w nim reprezentująca Polskę Luna, bo odpadła w półfinale. 

Kto wygrał 69. Konkurs Piosenki Eurowizji? 

69. Konkurs Piosenki Eurowizji w Bazylei wygrał reprezentant Austrii Johannes Pietsch, pseudonim artystyczny JJ, z utworem “Wasted Love”, drugie miejsce zajęła reprezentantka Izraela, a trzecie Estonia. 

Justyna Steczkowska z piosenką “Gaja”  zajęła 14. miejsce, ale w głosowaniu widzów była siódma.   

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tyle zarabia OnlyFans. Polacy wydają tam coraz więcej

Tyle zarabia OnlyFans. Polacy wydają tam coraz więcej

Anna Sakowicz w zarządzie Ringier Axel Springer Polska

Anna Sakowicz w zarządzie Ringier Axel Springer Polska

Będzie film o Edycie Górniak. Pokaże go platforma streamingowa

Będzie film o Edycie Górniak. Pokaże go platforma streamingowa

Trump stawia warunek przy sprzedaży właściciela TVN. Krytykuje CNN

Trump stawia warunek przy sprzedaży właściciela TVN. Krytykuje CNN

Tak polityk PiS zareagował na pytania dziennikarki TVP Info. "Wyłączę pani ten mikrofon"

Tak polityk PiS zareagował na pytania dziennikarki TVP Info. "Wyłączę pani ten mikrofon"

Samorządy bez zakazu wydawania prasy. "Ofiarami w dużych miastach są 'Wyborcza' i Polska Press"

Samorządy bez zakazu wydawania prasy. "Ofiarami w dużych miastach są 'Wyborcza' i Polska Press"