Ewa Siedlecka przechodzi z „Gazety Wyborczej” do „Polityki”

Ewa Siedlecka, dziennikarka „Gazety Wyborczej” (Agora), po 27 latach żegna się z redakcją i od marca przechodzi do tygodnika „Polityka” (Polityka) - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Jacek Kowalski
Jacek Kowalski
Udostępnij artykuł:
Ewa Siedlecka przechodzi z „Gazety Wyborczej” do „Polityki”
Ewa Siedlecka

Ewa Siedlecka pracuje w „Gazecie Wyborczej” od 1989 roku. Zajmuje się tematyką prawną, prawami człowieka i kwestiami społeczeństwa obywatelskiego.

- Przez ostatnie półtora roku działo się tak dużo, że mam wrażenie, iż ciągle tylko „wyjmowałam” z głowy, naprawdę czuję się tym znużona. Czas na zmianę rytmu pracy, czas na publikowanie z większym oddechem - mówi Ewa Siedlecka w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl. Dodaje, że nie bez znaczenia dla podjęcia decyzji były ostatnie zwolnienia w redakcji „Gazety Wyborczej”. - Wielu ludzi, z którymi się przyjaźniłam, już tutaj nie ma, to jest inna redakcja. Nie było to decydującym argumentem, ale jednak wzięłam to także pod uwagę przy decydowaniu o swojej zawodowej przyszłości - podkreśla.

W „Polityce” Ewa Siedlecka będzie zajmowała się tą samą tematyką co w „Gazecie Wyborczej”. Podobnie jak inni dziennikarze tego tytułu, będzie też prowadziła autorskiego bloga i format wideo.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jaroslaw-kurski-krytycy-oglaszaja-pogrzeb-gazety-wyborczej-co-trzy-dni-jestesmy-tym-juz-znudzeni ##

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl w listopadzie ub.r. „Gazeta Wyborcza” (Agora) uplasowała się na trzecim miejscu pod względem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich. Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 17,36 proc. do 129 786 egz. Jak wynika z analizy naszego portalu, po raz drugi w historii „Super Express” miał wyższą średnią miesięczną sprzedaż, niż „Gazeta Wyborcza”. (różnica pomiędzy tymi tytułami w listopadzie ub.r. wyniosła 2 376 egz.). Po raz pierwszy taka sytuacja miała miejsce miesiąc wcześniej (wówczas przewaga „SE” nad „GW” wyniosła 408 egz.).

Przypomnijmy, że w połowie października ub.r. podwyższono cenę egzemplarzową większości wydań „Gazety Wyborczej”, zmieniono też dni ukazywania się niektórych dodatków (np. „Duży Format” został przeniesiony z czwartku na poniedziałek). Jednocześnie rozpoczęto zwolnienia grupowe, obejmujące 190 pracowników, głównie z zespołu "GW".

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gazeta-wyborcza-rezygnuje-z-reklamowania-sie-w-tvp-rusza-kampania-wyborcza-pl ##

Jacek Kowalski
Autor artykułu:
Jacek Kowalski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej