Informacje na temat ustaleń pomiędzy Facebookiem a wydawcami dostarczył Reuters na podstawie swoich rozmów z anonimowymi źródłami w kierownictwie serwisu.
Zgodnie z tymi doniesieniami Facebook podpisał umowy z kilkoma dostawcami treści, którzy obecnie są aktywni w serwisie i kierują swoją ofertę głównie do pokolenia millenialsów. Są wśród nich m.in. Vox Media, BuzzFeed, ATTN, Thrillist, NowThis i The Dodo.
W ramach współpracy wydawcy będą tworzyć dla Facebooka dwojakiego rodzaju treści wideo. Pierwszy to seriale, w których jeden odcinek potrwa od 20 do 30 minut. Takie serie zostaną wykupione przez Facebooka i staną się jego własnością. Za serial tego typu serwis zapłaci do 250 tys. dol.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-szykuje-wlasny-serwis-vod-sa-zasieg-i-wiedza-o-uzytkownikach-potrzeba-ekskluzywnych-tresci-opinie ##

Drugi rodzaj produkcji realizowanych przez wydawców dla Facebooka to serie, w których każda z części będzie trwała od 5 do 10 minut. Za te treści stawki wypłacane przez serwis będą się wahać pomiędzy 10 a 35 tys. dol. Jednak w wypadku takich krótszych materiałów Facebook nie otrzyma ich na wyłączność - wydawcy będą mogli emitować te treści na własnych platformach, a także sprzedawać je na zewnątrz.
W założeniach podczas nadawania filmów od wydawców Facebook zamierza zamieszczać reklamy. W wypadku dłuższych form wszystkie przychody reklamowe będą należały do serwisu. Natomiast wpływy z reklam emitowanych podczas nadawania krótszych form w 55 proc. trafią do wydawców.
Na razie nie wiadomo kiedy filmy przygotowane przez wydawców w ramach nowej umowy pojawią się na Facebooku.











