Podstawą rozwoju Facebooka są od wielu lat przychody reklamowe, które z roku na rok rosną. Świadczy o tym m.in. fakt, że w czwartym kwartale 2020 r. wpływy reklamowe Facebooka wzrosły o 31 proc. do kwoty przekraczającej 27 mld dol.
Czytaj także: Zmiany w Facebooku. Użytkownicy zdecydują o prawach do komentarzy i kształcie Aktualności
Nowy format reklamowy
Coraz ważniejszą grupą reklamodawców na Facebooku są platformy VoD, które za pośrednictwem serwisu promują swoją ofertę i nowości.
Obecnie mechanizm reklamowy FB dla firm streamingowych funkcjonuje tak, że do promowania każdego nowego tytułu w ofercie serwisu jest konieczne stworzenie nowej, dedykowanej do tego reklamy.
Teraz Facebook zapowiedział, że jego partnerzy z segmentu VoD będą mogli korzystać z formatu o nazwie Dynamic Ads for Streaming ułatwiającego promocję.

Dzięki niemu użytkownik Facebooka może łatwo przeglądać z poziomu reklamy filmy i programy oferowane przez reklamodawcę i dopasowane do niego pod względem zainteresowań. Wcześniej konieczne było reklamowanie każdego tytułu osobno, teraz możliwe będzie po prostu dodanie kolejnych tytułów do kampanii, a algorytm ma sam dopasować go do właściwego odbiorcy na podstawie analizy jego zachowań w serwisie.
- Nasi partnerzy w segmencie streamingu wideo w ostatnim czasie dynamicznie rozbudowują swoją ofertę, i chcemy ułatwić im promowanie nowych i interesujących pozycji w ich bibliotekach – wyjaśnia w komunikacie James Smith, head of Entertainment, Enterprise w Facebooku. - Korzystając z Dynamic Ads for Streaming reklamodawcy nie muszą tworzyć nowych, oddzielnych kampanii dla pojedynczych tytułów. Wystarczy, że dodadzą nową pozycję do prowadzonych już działań, a algorytm Facebooka zasugeruje odbiorcy odpowiedni tytuł na podstawie jego zainteresowań i preferencji w sieci.

Czytaj także: Wyciekły dane ponad 530 mln użytkowników Facebooka











