Facebook ID najpopularniejszym loginem społecznościowym

Według 59% konsumentów największym zagrożeniem dla naszej prywatności w internecie jest Facebook. Jednocześnie ponad 51% wykorzystuje społecznościowy portal do logowania się na inne witryny i aplikacje zewnętrzne - wynika z badania McCann Truth Central.

km
km
Udostępnij artykuł:
Facebook ID najpopularniejszym loginem społecznościowym
Shutterstock.com

Facebook ID jest najpopularniejszym loginem społecznościowym na świecie. Zamiast wypełniać formularze rejestracyjne na stronach www, wybiera go 51% ludzi.

W Europie 57% osób logujących się na stronach robi to za pomocą danych zamieszczonych wcześniej na Facebooku, a w Azji i Ameryce Południowej - 8 na 10 użytkowników internetu.

Jak wypadają w tej konkurencji pozostałe portale społecznościowe? Na drugim miejscu plasuje się Google+, z którego w ten sposób korzysta 28%, a na trzecim - Yahoo! (28%).

Najczęściej z logowania za pomocą kont z serwisów społecznościowych korzystają użytkownicy urządzeń mobilnych. W ten sposób swojego konta używa 63% użytkowników Facebooka na świecie. Drugie miejsce zajmuje Google+, na którego decyduje się 25% osób posługujących się smartfonem lub tabletem.

Wpływ na to jakiego konta używamy do logowania się na stronie ma nie tylko urządzenie, na którym pracujemy, ale też rodzaj informacji, do których chcemy mieć dostęp. 79% osób szukających informacji z sektora edukacji/non-profit loguje się na strony za pomocą Facebooka. Podobnie jest w przypadku sektora e-commerce (76%) i mare konsumenckich (66%). Najmniej, bo 45% osób, loguje się przez Facebooka chcąc przeczytać artykuł lub inną publikację w gazecie.

Badanie ilościowe McCann Truth Central "Prawda o prywatności" zostało przeprowadzone w listopadzie 2013 r. na próbie 1100 osób powyżej 18 roku życia i poprzedzone 5 panelami dyskusyjnymi z konsumentami w wieku 16-60 lat.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol