Facebook przekroczy reklamowo kolejny próg. Ilu ma użytkowników?

Jeszcze w 2024 r. przychody reklamowe Facebooka (Meta) mają przekroczyć 100 miliardów dolarów, a liczba użytkowników na całym świecie ma wynieść 2,2 miliarda osób - wynika z raportu WARC Media.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Facebook przekroczy reklamowo kolejny próg. Ilu ma użytkowników?
fot. Shutterstock/tadaimages

Według WARC, odrodzenie Facebooka było spowodowane tym, że reklamodawcy z regionu Azji i Pacyfiku kierują reklamy do zachodnich konsumentów z pokolenia Z, a także sukcesem innowacji w dziedzinie sztucznej inteligencji i decyzją o odejściu od targetowania na rzecz wyników.

Firma zajmująca się badaniami mediów twierdzi, że udało się podzielić przychody Meta według platform, a prognozy pokazują, że przychody Facebooka z reklam w trzecim kwartale 2024 r. wzrosły o 13,2 proc. rok do roku i osiągną 112,8 miliardów dolarów w 2026 r. — dzięki czemu jest to dopiero druga marka medialna w historii po Google, której globalne przychody z reklam przekroczyły 100 miliardów dolarów w 2020 r.

W USA wydatki na reklamę na Facebooku mają wzrosnąć do końca roku do 39,5 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 11,6 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Działalność reklamowa Facebooka większa od rynku TikToka

Według Sensor Tower, działalność reklamowa platformy jest dwa razy większa od amerykańskiego rynku OTT i cztery razy większa od rynku TikToka, a jednocześnie odpowiada za 29 proc. wydatków sprzedawców detalicznych w tym kraju.

Niedawna integracja technologii sztucznej inteligencji i automatyzacji tworzenia kampanii reklamowych, znana również jako Advantage+, w znacznym stopniu przyczynia się do rozkwitu działalności reklamowej Facebooka.

grafika

Ponad milion reklamodawców korzystało z narzędzi AI Meta w ciągu ostatniego miesiąca, a badania Meta pokazują, że kampanie zakupowe Advantage+ powodują 12 proc. poprawę ROAS w ciągu dwóch lat. WARC prognozuje, że będzie to miało bezpośredni wpływ na inwestycje sprzedawców detalicznych, które przekroczą 20 miliardów dolarów w 2024 r.

Facebook plasuje się obecnie w pierwszej trójce komercyjnych marek medialnych pod względem zasięgu w Wielkiej Brytanii wśród wszystkich grup wiekowych, a w regionie Azji i Pacyfiku jest najbardziej wpływową platformą zakupową.

Eksperci WARC zauważają, że ze względu na zmieniający się i rozszerzający się krajobraz mediów społecznościowych, globalny rynek społecznościowy Facebooka w rzeczywistości się kurczy.

W 2013 r. prawie 90 proc. wydatków na reklamy w mediach społecznościowych trafiało do Facebooka, ale WARC przewiduje, że do 2025 r. Facebook zmniejszy swój udział w rynku reklamowym o połowę - do 38,2 proc., a Instagram (też należy do Meta) i TikTok pójdą w jego ślady.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"