Facebook jednak nie będzie wykorzystywał danych użytkowników w reklamach

Facebook postanowił wstrzymać się z wprowadzeniem zmian w regulaminie pozwalających na wykorzystywanie danych użytkowników w reklamach.

tp
tp
Udostępnij artykuł:

Jak podał LA Times powołuje się na otrzymaną od Facebooka odpowiedź na swoje pytania, w której wyjaśniono, że zmian, przynajmniej na razie, nie będzie. Tym samym, serwis nie będzie wykorzystywał imion, zdjęć i innych danych użytkowników w komunikatach reklamowych, co zapowiadano przed tygodniem (przeczytaj o tym więcej).

Serwis Zuckerberga ma dokładnie zbadać opinie użytkowników na temat zmian i na tej podstawie zadecydować w jakim stopniu regulamin serwisu zostanie zmodyfikowany. Jednak według niektórych źródeł to nie użytkownicy, lecz sprzeciw organizacji pozarządowych wpłynął na wstrzymanie się z wprowadzeniem nowych typów reklam. Koalicja złożona z sześciu NGO wystąpiła bowiem z wnioskiem do Federalnej Komisji Handlu, prosząc o podjęcie działań w sprawie wykorzystywania danych internautów.

Szczególne wątpliwości budzić ma zastosowanie nowych zapisów w regulaminie względem najmłodszych posiadaczy kont na Facebooku, w wieku 13-17 lat. Zakładają  one, że nieletni posiadają zgodę prawnego opiekuna na wykorzystanie ich wizerunku przez serwis.

W drugim kwartale br. Facebook zanotował 1,6 mld dolarów przychodu z reklam, co stanowiło 88 proc. wszystkich zarobków serwisu (przeczytaj o tym więcej).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online