Facebook kontra Apple. Społecznościowy gigant wyświetli własne powiadomienia w systemie iOS

Facebook zapowiedział, że w odpowiedzi na nowe zasady Apple związane z systemem iOS 14 wprowadzające wymóg dodatkowej akceptacji zbierania danych przez aplikacje, będzie wyświetlał własne powiadomienie zawierające szersze informacje na temat sposobu wykorzystania danych.

km
km
Udostępnij artykuł:
Facebook kontra Apple. Społecznościowy gigant wyświetli własne powiadomienia w systemie iOS

Zmiany w iOS 14

Zgodnie z planem iOS 14 będzie wymagał aby aplikacje uzyskały wyraźną zgodę użytkowników iPhone'ów oraz iPadów na śledzenie ich zachowań w sieci. Ma to się odbywać poprzez dodatkowe okno wyskakujące w każdej aplikacji, w którym użytkownik będzie mógł wyrazić bądź nie zgodę na tracking za pomocą tzw. IDFA, czyli identyfikatora dla reklamodawców.

Facebook od początku był jednym z największych krytyków zapowiedzi Apple. W sierpniu ub.r. na swoim firmowym blogu serwis przyznał, że szykowane przez Apple zmiany będą miały zarówno dla samego portalu, jak i tysięcy reklamodawców promujących w nim swoje produkty i usługi, negatywne skutki finansowe.

Jednocześnie w komunikacie przesłanym przez polskie biuro Facebooka do redakcji Wirtualnemedia.pl, serwis wyjaśniał dodatkowo motywy jakie kierują nim w konflikcie z Apple.

"Nowe rozwiązanie zmusi małe i średnie firmy do korzystania z subskrypcji i innych opłat za zakupy w aplikacji. Jesteśmy w trakcie opracowania i wdrożenia nowych standardów, które pozwolą na większą ochronę prywatności, ale w sposób, który zapewni swobodny dostęp do treści i umożliwi rozwój małych firm" - zapowiadał Facebook.

Facebook kontra Apple

Teraz Facebook zapowiedział, że obok powiadomień Apple, będzie wyświetlał własne, "w celu umożliwienia dokonania prawdziwego wyboru".

"Dostarcza ono więcej informacji o tym, jak działają nasze personalizowane reklamy, które wspierają małe firmy i umożliwiają działanie naszych aplikacji za darmo. Akceptacja tego powiadomienia nie powoduje udostępnienia Facebookowi nowych rodzajów danych. Oznacza jedynie to, że Facebook może nadal dostarczać ludziom coraz lepszą jakość usług." - czytamy w komunikacie Facebooka.

Firma Marka Zuckerberga twierdzi, że nowy monit Apple ma na celu przedstawienie fałszywego konfliktu między personalizowanymi reklamami a prywatnością. Tymczasem zdaniem Facebooka, w rzeczywistości można zagwarantować jedno i drugie.

Facebook z rekordowymi wpływami i zyskiem

W czwartym kwartale ub.r. Facebook osiągnął rekordowe w swojej historii przychody (28,07 mld dolarów) i zysk netto (11,2 mld dolarów). Z jego serwisów i aplikacji korzysta miesięcznie już 3,3 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,8 mld. Z każdego użytkownika koncern zarabia kwartalnie 8,62 dolara.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"