Facebook pozwoli wydawcom z Ameryki Łacińskiej, Europy i Australii oznaczać w serwisie gorące newsy

Facebook zapowiedział rozszerzenie zasięgu testów, w ramach których wydawcy mogą oznaczać w specjalny sposób publikowane w serwisie najważniejsze treści. Hasło „Breaking” pojawi się przy newsach od wybranych mediów w Ameryce Łacińskiej, Europie i Australii.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook pozwoli wydawcom z Ameryki Łacińskiej, Europy i Australii oznaczać w serwisie gorące newsy

Projekt oznaczania najważniejszych i najbardziej aktualnych newsów publikowanych przez wydawców Facebook rozpoczął w formie ograniczonych testów w USA jesienią ub.r. Teraz serwis zapowiedział w komunikacie, że zamierza rozszerzyć zasięg prób na wydawców pochodzących z Ameryki Łacińskiej, Europy oraz Australii.

Projekt zakłada możliwość umieszczenia przez media przy wybranych materiałach publikowanych w serwisie hasła „Breaking”, które ma wskazywać na najbardziej istotne informacje dotyczące bieżących wydarzeń. Nowa opcja obejmuje newsy zamieszczane na platformie Instant Articles, w aplikacji mobilnej oraz w desktopowej wersji Facebooka.

Wydawcy mogą określić jak długo konkretny materiał ma nosić odpowiednie oznaczenie, maksymalny czas wynosi 6 godzin. Każdy wydawca może zamieścić hasło „Breaking” tylko raz w ciągu doby, ma jednak do dyspozycji pulę 5 dodatkowych oznaczeń na wypadek pojawienie się wyjątkowo ważnego wydarzenia.

grafika

Użytkownicy Facebooka mają możliwość powiadomienia administratorów serwisu jeśli uznają z jakichś powodów, że konkretny materiał nie posiada cech ważnego i gorącego newsa. Według Facebooka testy prowadzone dotąd w USA wykazały korzyści dla wydawców – wzrost liczby odsłon o 4 proc., o 7 proc. wyższą liczbę polubień oraz wzrost udostępnień o 11 proc w wypadku newsów oznaczonych jako „Breaking”.

Facebook zapowiada, że w wymienionych wcześniej regionach możliwość testowania opcji „Breaking” otrzyma ok. 50 wydawców, nie podaje jednak z jakich krajów będą pochodzić. Według planów jeśli próby zakończą się powodzeniem w opinii Facebooka i mediów, to nowa opcja zostanie udostępniona globalnie.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska