Sekcja o nazwie Explore została wprowadzona przez Facebooka w aplikacji mobilnej w połowie ub.r. W zamyśle miały się w niej znaleźć treści polecane przez wydawców, co w praktyce oddzielało materiały pochodzące z mediów od głównego Newsfeedu użytkowników.
Sekcję Explore Facebook przetestował na kilku wybranych rynkach - w Serbii, na Słowacji, Sri Lance, w Boliwii, Gwatemali i Kambodży. Dotknięci eksperymentem wydawcy nie kryli swojego zaniepokojenia, bowiem ich zasięgi i liczba odsłon po przeniesieniu do Exlore drastycznie spadły.
Teraz Facebook w komunikacie przyznał, że koncepcja utworzenia sekcji Explore nie jest dobrym rozwiązaniem i serwis postanowił z niej zrezygnować.
- Testujemy wiele różnych nowości, niektóre z nich są dobrze przyjmowane przez społeczność, inne nie znajdują jej akceptacji - zaznaczył we wpisie Adam Mosseri, szef Facebooka do spraw Newsfeedu. - Okazało się, że tak było w przypadku Explore. Z naszych sondaży wynika, że użytkownicy nie chcą na swoich kontach dwóch osobnych Newsfeedów, bowiem takie rozwiązanie nie ułatwia im dotarcia do interesujących informacji, a z drugiej strony nie wzmacnia więzi ze znajomymi i rodziną - przyznał Mosseri.

W związku z krytycznymi ocenami sekcji Explore Facebook zapowiedział zakończenie prowadzonych wcześniej testów i rezygnację z szerokiego wprowadzenia jej w serwisie.











