Facebook rezygnuje ze Sponsorowanych Historii

Facebook zapowiedział, że format reklamowy Sponsorowane Historie wkrótce zostanie całkowicie usunięty i zastąpiony innymi rozwiązaniami.

tp
tp
Udostępnij artykuł:

Sponsorowane Historie mają zniknąć z Facebooka 9 kwietnia. Do tego dnia wszystkie kampanie będą wyświetlane normalnie, a potem w ich miejsce zostaną automatycznie wstawione inne treści, jak np. zwykłe reklamy stron. Przyczyną rezygnacji z tego formatu ma być jego niska skuteczność, co przekładało się na niewielkie zyski dla portalu.

Sponsorowane Historie informowały, w jaki sposób znajomi danego użytkownika wchodzą w interakcje z promowanym fanpage’em. Wówczas ich wizerunek oraz dane osobowe były wykorzystywane jako reklama wyświetlana temu odbiorcy.

Format ten wzbudzał spore kontrowersje. Z inicjatywy ceniących prywatność użytkowników, którzy zarzucali portalowi Zuckerberga nadużycia w tym zakresie, sprawa trafiła do sądu. W sierpniu ub.r. doszło do ugody, w wyniku której poszkodowani otrzymali do podziału 20 mln dol. odszkodowania (więcej na ten temat).

Tylko w III kwartale ub.r. przychody Facebooka wyniosły 2,02 mld dolarów, z czego 1,8 mld pochodziło z reklam (zobacz szczegóły).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu