„Fakt”, „Gazeta Wyborcza”, „Super Express” i „Rzeczpospolita” z najniższą sprzedażą w historii (dane za maj)

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w maju br. był „Fakt”, który zanotował jednak największy spadek w zestawieniu. Na plusie znalazła się tylko „Gazeta Polska Codziennie” - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Fakt”, „Gazeta Wyborcza”, „Super Express” i „Rzeczpospolita” z najniższą sprzedażą w historii (dane za maj)

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w maju 2016 roku wyniosła 276 051 egz., czyli o 9,78 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl to był największy spadek w zestawieniu. Dziennik ten zanotował najniższy miesięczny wynik sprzedażowy w historii - tak samo jak „Gazeta Wyborcza”, „Super Express” i „Rzeczpospolita”.

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 141 652 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 9,22 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 5,35 proc. do 136 295 egz.

Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 3,95 proc. Dziennik ten w maju br. sprzedawał się w liczbie 54 082 egz.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wiadomosci-stracily-435-tys-widzow-tylko-fakty-na-plusie-dane-za-czerwiec ##

Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 43 673 egz., po spadku o 6,91 proc.

Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 3,98 proc. i wyniosła 20 736 egz.

W maju br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który zyskał 2,62 proc.

Najwięcej w tym ujęciu straciła „Gazeta Wyborcza”, której średnia sprzedaż ogółem zmalała o 6,98 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"