„Fakt” na czele sprzedaży w IV kwartale, tylko „Przegląd Sportowy” na plusie

W czwartym kwartale 2023 roku liderem średniej sprzedaży wydania wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Większość tytułów zanotowała spadki, a na czele pod tym względem znalazła się „Gazeta Wyborcza”. Zyskał tylko „Przegląd Sportowy” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Fakt” na czele sprzedaży w IV kwartale, tylko „Przegląd Sportowy” na plusie

Średnia sprzedaż wydania „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w czwartym kwartale 2023 roku wyniosła 115 952 egz. Było to o 10,01 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą lokatę z wynikiem wynoszącym 66 099 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Tytuł odnotował spadek o 13,11 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/fakt-na-czele-sprzedazy-w-2023-roku-gazeta-wyborcza-stracila-najwiecej,7169436341528705a ##

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średnia sprzedaż wydania wyniosła 40 020 egz., po największym spadku w zestawieniu wynoszącym 14,72 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 30 181 egz.; w dół o 11,73 proc.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 27 318 egz.; - 11,75 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ruch-wycofuje-sie-z-dystrybucji-prasy-koniec-prasy-dlaczego-kolporter-kioski-gazety,7169446521501313a ##

Siódme miejsce zajął „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; 18 582 egz.; + 14,05 proc. - jedyny wzrost w zestawieniu). Tytuł od stycznia ub.r. ukazuje się nie pięć a dwa razy w tygodniu - w poniedziałki i piątki.

Oczko wyżej uplasowała się: „Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin; 19 495 egz.; - 8,41 proc.). Zestawienie zamykają „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; 13 131 egz.; - 0,11 proc.) i „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media; 3 280 egz.; - 6,98 proc.).

Łączna średnia sprzedaż wydania dzienników spadła o 9 proc.

Średnia sprzedaż wydania razem wszystkich - monitorowanych przez PBC - codziennych gazet w czwartym kwartale ub.r. wyniosła 334 058 egz. Była o 10,02 proc. niższa niż w czwartym kwartale 2022 roku.

grafika

„DGP” liderem wśród e-wydań

Liderami sprzedaży e-wydań raportowanych w audycie PBC są gazety prawno-biznesowe: „Dziennik Gazeta Prawna” (15 594 egz.), „Rzeczpospolita” (14 080 egz.) i „Puls Biznesu” (10 600 egz.).

W tym segmencie dzienników udział e-wydań jest bardzo wysoki. Na czele w tym ujęciu znajduje się „Puls Biznesu” - 80,73 proc., a następnie: „Parkiet Gazeta Giełdy” - 62,07 proc. i „Dziennik Gazeta Prawna” - 57,08 proc.

grafika

Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy

Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).

Sprzedaż wydania to suma sprzedaży sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji