„Fakty po Mitach” droższe o złotówkę, nakład spadł o ponad 12 tys. egz.

Wydawca „Faktów po Mitach” (Do-Cent) od najbliższego numeru podnosi cenę egzemplarzową pisma o złotówkę. - Rządy Morawieckich, Kaczyńskich i innych Obajtków nie pozostawiają nam wyboru - uzasadnia redaktor naczelny i wydawca gazety, Dariusz Cychol.

jk
jk
Udostępnij artykuł:
„Fakty po Mitach” droższe o złotówkę, nakład spadł o ponad 12 tys. egz.

Pierwszy numer „Faktów po Mitach” ukazał się we wrześniu 2020 roku, założycielami byli dziennikarze „Faktów i Mitów”, którym przewodził Dariusz Cychol.Tytuł ma 24 kolumny, nakład na początek wyniósł  50 tys. egzemplarzy (kilka tygodni temu zmniejszono go o ponad 12 tys.). Najbliższy numer, 16 w tym roku (32 w ogóle) będzie droższy od poprzedniego o złotówkę - kosztować będzie 5,9 zł.

- Rządy Morawieckich, Kaczyńskich, Ziobrów, Gowinów i innych Obajtków nie pozostawiają nam wyboru: musimy podnieść cenę pisma. Koszty działalności stale rosną i chcąc się utrzymać na rynku musieliśmy się zdecydować na ten krok. Byliśmy do tej pory najtańszym ogólnopolskim tygodnikiem opinii i dalej pozostaniemy jednym z najtańszych - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Dariusz Cychol, redaktor naczelny i wydawca „Faktów po Mitach”.

„Fakty po Mitach” sprzedają w nakładzie 14,5-15 tys. egzemplarzy

Pismo sprzedaje się obecnie w nakładzie 14,5-15 tys. egzemplarzy. - Ogólnie jestem z tego zadowolony, choć daleko mi do euforii. Weszliśmy na rynek w trudnym okresie pandemii i wejście to zakończyło się sukcesem. Jestem zadowolony z poziomu pisma. Choć potencjał sprzedażowy oceniam na znacznie większy. Poprawa sprzedaży w ramach optymalizacji kolportażu jest w czasie pandemii bardzo trudna, ale oczywiście liczymy na lepszą sprzedaż - komentuje Dariusz Cychol. W listopadzie ub. roku wydawca zainicjował internetową zbiórkę na rozwój i kampanię reklamową pisma.

Poza sprzedażą w kioskach, pismo jest dostępne w wersji elektronicznej i prenumeracie redakcyjnej. Występuje w ofercie wszystkich kolporterów z wyjątkiem Garmond Press. - Nie ma nas na stacjach Orlenu i uważam tę decyzję sprzedawcy nie tyle za marketingową, co polityczną. Poza tym nie mam powodów do narzekań. Współpraca z Ruchem jest znacznie przyjemniejsza od czasu, kiedy firma stała się własnością Orlenu. Nie narzekam również na współpracę z drukarnią, która też jest własnością Orlenu. Jak będzie w przyszłości, zobaczymy - komentuje Cychol.

Tygodnik „Fakty po Mitach” ma stałych korespondentów zagranicznych m.in. we Włoszech, w Skandynawii, USA, Rosji. Wśród autorów tygodnika są m.in. prof. Joanna Senyszyn, Janusz Korwin-Mikke, czy Piotr Gadzinowski. Korespondentem rosyjskim pisma jest Siergiej Rykov (były z-ca red. naczelnego rosyjskiego dziennika „Tribuna”).

Pismo drukowane jest obecnie w nakładzie 37,2 tys. egz. w łódzkiej drukarni Polska Press.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK