„Familiada” straciła widzów, ale nadal jest bezkonkurencyjna

Teleturniej „Familiada” w okresie od stycznia do drugiej połowy maja br. miał gorsze wyniki oglądalności i niższe wpływy z reklam niż rok wcześniej. Jednak nadal jest liderem w swoim paśmie, zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

W okresie od 1 stycznia do 20 maja br. „Familiadę” oglądało średnio 2,44 mln widzów, a TVP 2 w czasie nadawania teleturnieju (soboty i niedziele w paśmie popołudniowym, najczęściej o 14.00) osiągnęła 25,79 proc. udziału w rynku w grupie 4+ i 14,67 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Tegoroczne odcinki „Familiady” miały mniej widzów niż odcinki nadawane w analogicznym okresie ubiegłego roku (od 1 stycznia do 22 maja). Wtedy teleturniej oglądało 2,71 mln widzów przy udziale wynoszącym 27,59 proc. w grupie 4+ oraz 17,29 proc. w grupie komercyjnej.

W paśmie nadawania „Familiady” TVP 2 była zdecydowanym liderem rynku. Druga była TVP 1 z wynikiem na poziomie 11,46 proc., trzeci - Polsat (9,91 proc.), a czwarta - TVN (8,43 proc.). W grupie komercyjnej Dwójka także była liderem, jednak już z nie tak dużą przewagą nad innymi stacjami.

Najchętniej oglądany odcinek teleturnieju w tym roku wyemitowano 2 lutego br. - zgromadził on przed telewizorami 4,04 mln widzów przy udziałach 31,62 proc. w grupie ogólnej i 19,17 proc. w grupie 16-49. Barierę 4 mln oglądających przekroczyły tylko dwa odcinki.

„Familiadę” oglądają głównie kobiety, widzowie w wieku 50 i więcej lat, mieszkańcy wsi i małych miast oraz z wykształceniem podstawowym.

Wpływy z reklam „Familiady” w br. wyniosły 63 mln zł brutto i były niższe rok temu, kiedy osiągnęły poziom 102 mln zł.

grafika

Teleturniej „Familiada” emitowany jest na antenie TVP 2 od 1994 roku. Program prowadzi Karol Strasburger, a jego producentem jest firma Astro, należąca do Ryszarda Krajewskiego. W tym roku po raz pierwszy format nie będzie miał w wakacje premierowych odcinków (więcej na ten temat).

mk
Autor artykułu:
mk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa