Intel, Redbull i Play markami kojarzonymi z esportem

Coraz więcej marek sponsoruje esport w Polsce, a 40 proc. śledzących te rozgrywki przyznaje, że kojarzy marki, które sponsorują graczy. Prawie połowa uznaje ich rekomendacje produktów i usług oraz kupuje polecane gadżety. Fani esportu najczęściej wydają pieniądze na przekąski, ubrania, fastfoody oraz usługi telekomunikacyjne.

NB
NB
Udostępnij artykuł:
Intel, Redbull i Play markami kojarzonymi z esportem

Widzowie esportu to nie tylko mężczyźni i nie jedynie nastolatkowe – pokazują badania ARC Rynek i Opinia „Polski odbiorca esportu”. Najwięcej fanów ta dziedzina gromadzi wśród 20- i 30-latków. Nieco ponad połowa z nich (55 proc.) ma stałą pracę, 28 proc. się uczy lub studiuje, natomiast 42 proc. fanów  esportu zarabia pomiędzy 2 tys. a 4 tys. złotych miesięcznie.

grafika

Prawie 2 miliony osób powyżej 15-tego roku życia ma kontakt z esportem. Odbiorcami są głównie mężczyźni, jednak spora jest również grupa kobiet (30 proc.).

Branża gamingowa staje się coraz bardziej atrakcyjna dla reklamodawców. Marki decydują się na sponsoring zawodów, najbardziej z esportem kojarzony jest Intel, co zawdzięcza między innymi  zaangażowaniu w organizację turnieju Intel Extreme Masters w Katowicach. Spontanicznie widzowie najczęściej jako marki związane z esportem wymieniają Intel, Redbull i Play.

grafika

40 proc. kibiców esportu przyznaje, że śledzi marki, które sponsorują ich ulubionych graczy/ rozgrywki, 42 proc. kibiców esportu uznaje produkty lub usługi rekomendowane przez ich ulubionych graczy za lepszej jakości, a 43 proc. chętniej kupuje produkty lub usługi firm sponsorujących ich ulubionych graczy.

Wśród marek nieendemicznych najpopularniejsze są Red Bull, STS i TVP.

grafika

Fani tej branży najczęściej wydają pieniądze na przekąski, ubrania, fastfoody oraz usługi telekomunikacyjne.

- Sport elektroniczny przez wiele osób, zwłaszcza tych, które nie są nim zainteresowane, nie jest uznawany za sport. Jest to błędne rozumowanie, bo esport ma swoich oddanych widzów oraz sponsorów, którzy przez tych widzów są dość dobrze kojarzeni. I są to nie tylko marki z sektora nowoczesnych technologii, lecz również marki FMCG, np. przekąski czy napoje energetyczne. Warto zwrócić uwagę, że blisko połowa odbiorców esportu uważa go za sport taki jak każdy inny i uważa, że analogicznie do tradycyjnych sportów powinien mieć swój własny, oficjalny związek. Odbiorcy podkreślają, że zawodnicy esportowi wykazują się dużym poziomem profesjonalizmu. Szybkość reakcji, umiejętność koncentracji oraz sprawnego podejmowania decyzji, które muszą sobą prezentować jest niejednokrotnie większa od tego, co wymagane jest od zawodników wielu „tradycyjnych” sportów, jak również profesjonalnych graczy w brydża i szachy, zwyczajowo uznawanych za dyscypliny sportowe – komentuje Adam Ciołek, autor raportu z ARC Rynek i Opinia.

Badanie realizowała firma ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety online za pośrednictwem ePanel.pl) na próbie 1004 widzów esportu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą