Ranking Harris Polls obejmujący najlepiej postrzegane marki jest przygotowywany na podstawie internetowego badania 30 tys. dorosłych Amerykanów. Pozycja konkretnej firmy zależy od kilku różnych czynników, wśród których są kondycja finansowa, społeczna odpowiedzialność, emocjonalny odbiór marki oraz wizja i kreatywność.
W zestawieniu na 2017 r. po raz drugi z rzędu na czele listy znalazł się koncern Amazon z sumą 86,27 pkt., który wyprzedził Wegmans (85,41 pkt.) oraz Publix Super Markets (82,78 pkt.).
W pierwszej 10-tce znalazły się m.in. takie marki jak Apple (5. miejsce), Walt Disney Company (7. pozycja), Google (8. miejsce) oraz zajmująca kolejną pozycję Tesla Motors.
Najgorszy wynik rok do roku zanotował Samsung, który w rankingu reputacji w ub.r. zajmował 7. pozycję, zaś w tegorocznej edycji spadł na 49. miejsce. Eksperci Harris Polls nie ukrywają, że jedną z podstawowych przyczyn tak niskiej pozycji Samsunga na liście jest afera z wadliwymi smartfonami Galaxy Note 7, które musiały zostać wycofane z rynku po wielu przypadkach ich samozapłonu.












