Flirty i komiksy, czyli Maxi Para w kampanii Kinder Maxi (case study)

Przedstawiamy opis ubiegłorocznej kampanii promującej Kinder Maxi. Akcję na zlecenie Ferrero przygotowała i zrealizowała agencja interaktywna OS3 multimedia.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Współpraca Współpraca OS3 z Ferrero rozpoczęła się w połowie 2010 roku od powierzenia obsługi dwóch marek – Kinder Maxi i Kinder Country. Ferrero to wywodząca się z Włoch globalna firma – czwarty na świecie producent słodyczy, w większości opartych na naturalnych, zdrowych składnikach – kakao, mleku i orzechach laskowych. Kinder Maxi to flagowy produkt w portfolio Ferrero. Do tej pory postrzegany był głównie jako produkt dla dzieci. Podjęte zostały jednak działania mające na celu zmianę tego wizerunku i zbudowanie modnej przekąski na każdą okazję również dla starszych użytkowników. Równocześnie istotne było wsparcie sprzedaży batonika. Było oczywiste, że w przypadku takiego produktu i takiej grupy docelowej zaangażowanie internetu jako medium dotarcia do użytkowników jest koniecznością. Agencja OS3 multimedia przygotowała ofertę zintegrowanych działań, wykorzystujących kilka kanałów komunikacji z użytkownikiem. Zakres usług OS3 obejmował: • Przygotowanie i nadzór nad loterią SMS-ową • Miniserwis wspierający loterię z dodatkowymi elementami konkursowymi i rozrywkowymi • Przygotowanie kampanii odsłonowej • Strategię i koordynację działań w społecznościach • Materiały POS • Obsługę loterii i konkursu – zakup i wysyłkę nagród, kontakty ze zwycięzcami • Obsługę prawną Zapewnienie holistycznego podejścia do projektu pozwalało na osiągniecie efektu synergii, ułatwiając też zadanie klientowi, który miał komfort współpracy z jednym tylko podmiotem zapewniającym mu pełną obsługę całego projektu.

 

grafika

Grupa docelowa • Kobiety i mężczyźni w wieku 16-24 lat (do 29) • Mieszkańcy dużych i średnich miast 100k+ • Hard userzy internetu – to ich naturalne środowisko, medium, z którego czerpią wiedzę o świecie • Nowocześni, aktywni, młodzi ludzie • Niezależni, posiadają własne zdanie, często u progu intensywnej kariery zawodowej • Zazwyczaj mają grupę przyjaciół, z którymi utrzymują stały kontakt • Angażują się w różnego typu inicjatywy, chętnie biorą udział w promocjach, jeśli mają szansę na atrakcyjne nagrody Strategia i założenia Zadania, które miała zrealizować promocja, to budowa świadomości marki w grupie docelowej oraz stymulowanie sprzedaży batoników marki Kinder Maxi. Osią promocji i elementem wsparcia sprzedaży była loteria. W tym celu wygenerowano ok. 6 mln unikalnych kodów, które znalazły się w promocyjnych opakowaniach Kinder Maxi. Kody można było zgłaszać w loterii zarówno na pomocą SMS-a, jak również on-line. Dodatkowo przygotowano szereg elementów angażujących użytkowników wiążących ich z marką i budujących jej pozytywny wizerunek w naszej grupie docelowej. Punktem wyjścia w komunikacji Kinder Maxi było podkreślenie idealnego połączenia mleka i czekolady w batoniku. Bohaterami przygotowanego serwisu i pozostałych materiałów promocyjnych zostały postaci: Mleko i Czekolada – para pozostająca w ścisłej relacji i uosabiająca główną cechę produktu.  

grafika

Realizacja Kampania trwała od 1 września do 28 listopada 2010 roku. Loteria Aby wziąć udział w loterii, należało kupić Kinder Maxi – pojedynczy batonik lub całe opakowanie (co zwiększało szanse na wygraną). Wewnątrz opakowania znajdował się unikalny kod, który należało wysłać SMS-em na nr 7101 lub wpisać na stronie wraz ze swoim numerem telefonu. Informację o wygranej użytkownik otrzymywał już po chwili. Każde zgłoszenie wygrywało! Nawet jeżeli nie udało się wygrać iPoda, iPhona, bonu Merlina ani przedpłaconej karty kredytowej – użytkownik otrzymywał unikalny dzwonek lub tapetę na komórkę. Wszystkie zgłoszenia brały udział w losowaniu Nagrody Głównej – czerwonego Mini Cabrio Konkurs komiksowy Aby wziąć udział w konkursie, należało się zarejestrować. Użytkownik wybierał jeden z komiksów, które umieszczone były w serwisie, i uzupełniał go swoimi tekstami – nagradzana była kreatywność i poczucie humoru. Komiks dodawany był do galerii, gdzie oceniali go inni zarejestrowani uczestnicy Spośród najwyżej ocenionych komiksów komisja konkursowa co tydzień wybierała najlepsze i nagradzała filmami DVD i bonami prezentowymi o wartości 100 zł. Flirt towarzyski W pierwszym kroku użytkownik określał swoją tożsamość – w zależności od płci określał się jak Mleko lub Czekolada. Następnie wybierał jeden z tekstów, które przygotowano dla niego na serwisie. Teksty zostały pogrupowane w 3 kategorie, o różnym poziomie „grzeczności”. W kolejnym kroku użytkownik wybierał sposób, w jaki prześle go wybranej osobie – mailem, SMS-em z bramki na stronie lub przez umieszczenie go na jej/jego tablicy na Facebooku. W każdym flircie był link do serwisu, tak żeby osoba, która otrzymała flirt, mogła wejść do aplikacji i odpowiedzieć na zaczepkę

 

 

grafika

Kampania odsłonowa Social media Działania towarzyszące akcji prowadzone były na istniejącym fan page’u marki – Maxi Para. Działania rozpoczęto od zamieszczania miniscenek przedstawiających mleko i czekoladę. Zadaniem użytkowników było wymyślenie odpowiedzi dla jednej z postaci, która nie miała uzupełnionego „dymku”. Zamieszczone 4 wpisy łącznie wygenerowały 270 interakcji z fanami! Wynik ten należy uznać za bardzo dobry, zwłaszcza że fani fan page’u nie byli przyzwyczajeni do częstego kontaktu z marką Od września rozpoczęto komunikację o loterii prowadzonej na stronie www.maxipara.pl Na fan page’u został zmieniony layout oraz dodana zakładka informująca o loterii, która przekierowywała na stronę www We wpisach promowane były nagrody, które można było wygrać w loterii, oraz zachęcano użytkowników do wpisywania kodów promocyjnych na stronie.

grafika

Efekty

Serwis konkursowy W czasie trwania akcji promocyjnej (1 września – 28 listopada) zanotowano następujące statystyki: -  31 810 unikalnych użytkowników na serwisie  -  214 074 odsłony strony -  6:57 średni czas spędzony na serwisie  -10 021 wysłanych SMS-ów do loterii - 82 626 zgłoszeń do loterii na stronie - 168 zgłoszeń do konkursu komiksowego (13.10 – 28.11)

Social media - Liczba wpisów marki tygodniowo na tablicy: 12 - Liczba wpisów fanów na tablicy: 200 - Liczba komentarzy pod wpisami: 1648  - Liczba „Lubię to!”: 1145 - Łączna liczba interakcji z fanami: 2954  - Wzrost liczby fanów: +3372 - Liczba odsłon strony: 12685  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów