Sprzedaż ogółem “Świata Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w kwietniu br. wyniosła 128 375 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Tytuł zadebiutował na rynku w sierpniu 2011 roku.
Na drugie miejsce z pierwszego spadł dotychczasowy lider, czyli wydawany przez G+J Polska miesięcznik “Focus”. Jego sprzedaż ogółem zmalała o 16,5 proc. do 89 611 egz. Magazyn ten zanotował największy spadek w zestawieniu. Jednak numer kwietniowy „Focusa” w 2011 roku miał dodatek specjalny z artykułami z pisma „New Scientist” i był wsparty kampanią.
Trzecia lokata w zestawieniu przypadła “Focusowi Historia” (G+J Polska), który sprzedał się w kwietniu br. w liczbie 36 781 egz., notując wzrost o 4,57 proc. - największy w rankingu.
Na ostatnim miejscu zadebiutował w rankingu magazyn „How It Works” wydawany przez Egmont Polska. Jego pierwszy numer rozszedł się w liczbie 14 949 egz. z nakładu wynoszącego aż 80 tys. egz. Pismo miało jednak cenę wyższą od konkurentów, bo kosztowało aż 9,99 zł (dla porównania „Świat Wiedzy - 4,99 zł, a „Focus” - 7,99 zł). Od drugiego wydania tytuł ten stał się dwumiesięcznikiem, a od trzeciego obniżył cenę do 7,99 zł (dowiedz się więcej).

Największy wzrost sprzedaży ogółem, wynoszący 7,5 proc., w kwietniu br. względem marca br. zanotował „Focus”. Natomiast najwięcej straciła „Wiedza i Życie” (Prószyński Media) - było to 6,8 proc.











