O zmianie logo i planach wizerunkowych Formuła 1 poinformowała w mediach społecznościowych i w komunikacie skierowanym do mediów, działania te następują rok po przejęciu F1 przez firmę Liberty Media za kwotę ponad 8 mld dol.
Zaprezentowane przez firmę nowe logo zastąpi obowiązujący obecnie znak graficzny, który został wprowadzony ponad 20 lat temu przez ówczesnego szefa Formuły 1 Bernie Ecclestona.
Według przedstawicieli Liberty Media nowa identyfikacja graficzna jest utrzymana w stylistyce „modern-retro” i ma z jednej strony podkreślać dynamikę Formuły 1, z drugiej zaś stać się łatwiejszym elementem do zastosowania w takich kanałach komunikacji jak internet czy platformy społecznościowe.
Ellie Norman, szefowa marketingu Formuły 1 w rozmowie z agencją Reuters zapewniła, że nowe logo zostało wybrane po szerokich konsultacjach obejmujących m.in. najbardziej zagorzałych kibiców.

Jednak w internecie odbiór przedstawionego logo okazał się niejednoznaczny. Część kibiców skrytykowała nowy projekt podkreślając, że poprzedni wtopił się już w tradycję F1 i nie powinien być zmieniany w tak zdecydowany sposób.
Kierowcy Formuły 1 pytani przez Reutersa także nie byli entuzjastycznie nastawieni do nowe logo. Sebastian Vettel przyznał otwarcie, że poprzednie podobało mu się bardziej. Z kolei Lewis Hamilton zaznaczył, że dotychczasowy znak graficzny stal się już powszechnie znaną ikoną motoryzacji.

- Trudno sobie wyobrazić by logo zmieniły nagle takie marki jak Ferrari czy Mercedes - zauważył Hamilton. - Ale może będzie to zwiastun jakiegoś nowego kierunku.
Ujawniając nową identyfikację wizualną Formuła 1 zapowiedziała także zmiany w dotychczasowej strategii wizerunkowej. Firma zamierza m.in. uczynić same wyścigi bardziej emocjonującymi, Formuła 1 ma być reklamowana w bardziej dynamiczny sposób niż dotąd i w większym stopniu przyciągać odbiorców za pośrednictwem segmentu cyfrowego, przede wszystkim internetu i mediów społecznościowych.











