Formuła 1 zmienia logo i zapowiada nową strategią wizerunkową

Firma Liberty Media, właściciel wyścigów Formuła 1 zaprezentowała nowe logo i zapowiedziała zmianę dotychczasowej strategii związanej z wizerunkiem najbardziej znanego cyklu wyścigów samochodowych na świecie. Zmiana znaku graficznego oraz polityki ma uczynić Formułę 1 bardziej wyrazistą i wzbudzającą żywsze emocje wśród kibiców. Wśród internautów i zawodników F1 zmiana wzbudziła mieszane uczucia.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Formuła 1 zmienia logo i zapowiada nową strategią wizerunkową

O zmianie logo i planach wizerunkowych Formuła 1 poinformowała w mediach społecznościowych i w komunikacie skierowanym do mediów, działania te następują rok po przejęciu F1 przez firmę Liberty Media za kwotę ponad 8 mld dol.

Zaprezentowane przez firmę nowe logo zastąpi obowiązujący obecnie znak graficzny, który został wprowadzony ponad 20 lat temu przez ówczesnego szefa Formuły 1 Bernie Ecclestona.

Według przedstawicieli Liberty Media nowa identyfikacja graficzna jest utrzymana w stylistyce „modern-retro” i ma z jednej strony podkreślać dynamikę Formuły 1, z drugiej zaś stać się łatwiejszym elementem do zastosowania w takich kanałach komunikacji jak internet czy platformy społecznościowe.

Ellie Norman, szefowa marketingu Formuły 1 w rozmowie z agencją Reuters zapewniła, że nowe logo zostało wybrane po szerokich konsultacjach obejmujących m.in. najbardziej zagorzałych kibiców.

Jednak w internecie odbiór przedstawionego logo okazał się niejednoznaczny. Część kibiców skrytykowała nowy projekt podkreślając, że poprzedni wtopił się już w tradycję F1 i nie powinien być zmieniany w tak zdecydowany sposób.

Kierowcy Formuły 1 pytani przez Reutersa także nie byli entuzjastycznie nastawieni do nowe logo. Sebastian Vettel przyznał otwarcie, że poprzednie podobało mu się bardziej. Z kolei Lewis Hamilton zaznaczył, że dotychczasowy znak graficzny stal się już powszechnie znaną ikoną motoryzacji.

- Trudno sobie wyobrazić by logo zmieniły nagle takie marki jak Ferrari czy Mercedes - zauważył Hamilton. - Ale może będzie to zwiastun jakiegoś nowego kierunku.

Ujawniając nową identyfikację wizualną Formuła 1 zapowiedziała także zmiany w dotychczasowej strategii wizerunkowej. Firma zamierza m.in. uczynić same wyścigi bardziej emocjonującymi, Formuła 1 ma być reklamowana w bardziej dynamiczny sposób niż dotąd i w większym stopniu przyciągać odbiorców za pośrednictwem segmentu cyfrowego, przede wszystkim internetu i mediów społecznościowych.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"