Fundacja Avalon z nową kampanią społeczną. "Niepełnosprawność nie mówi jacy jesteśmy"

Ich historie są prawdziwe. Ich głos wybrzmiewa bez filtrów. Dziewięć osób. Dziewięć historii. Dziewięć różnych doświadczeń życia z niepełnosprawnością. W kampanii "Niepełnosprawność nie mówi jacy jesteśmy" bohaterowie i bohaterki mówią sami o sobie – bez patosu i bez stereotypów. Nowa ogólnopolska kampania Fundacji Avalon to manifest różnorodności i autentyczności.

Rafał Badowski
Rafał Badowski
Udostępnij artykuł:
Fundacja Avalon z nową kampanią społeczną. "Niepełnosprawność nie mówi jacy jesteśmy"
Fundacja Avalon rusza z nową kampanią społeczną.

Czy potrafimy dostrzegać osoby z niepełnosprawnościami takimi, jakimi są naprawdę – z ich emocjami, relacjami, codziennością, potrzebą bliskości i prawem do bycia sobą? Tym pytaniem Fundacja Avalon otwiera swoją najnowszą ogólnopolską kampanię społeczną "Niepełnosprawność nie mówi jacy jesteśmy".

Kampania ma na celu obalenie stereotypów i utartych ścieżek myślenia, które nadal dominują w postrzeganiu osób z niepełnosprawnościami. Zamiast narracji opartych na współczuciu, podziwie czy litości – Fundacja Avalon proponuje ludzki przekaz, w którym bohaterowie i bohaterki mówią o sobie własnym głosem.

— Naszą ambicją jest zmiana języka i sposobu patrzenia – by przestać widzieć etykietę, a zacząć widzieć człowieka. Co więcej, nasze wyobrażenia i stereotypy często utrudniają czy wręcz uniemożliwiają tworzenie naturalnych relacji czy podjęcie dialogu. Osoby z niepełnosprawnościami często czują się obserwowane, marginalizowane, odmienne — zaznacza Helena Szczuka-Kalenský, kierowniczka ds. komunikacji i promocji fundacji Avalon.

Niepełnosprawność nie mówi jacy jesteśmy [90s] / spot kampanii Fundacji Avalon

Centralnym elementem kampanii jest wideo do nowej aranżacji utworu "Krzyżówka Dnia" w wykonaniu Moniki Brodki. W klipie pojawiają się sceny z życia dziewięciorga bohaterów i bohaterek kampanii – osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Towarzyszymy im w codziennych, intymnych momentach: tańcu, rozmowie, refleksji, bliskości. Ich obecność nie jest tematem – jest naturalną częścią opowiadanej historii.

Klip powstał we współpracy z Papaya Films. Reżyserem spotu jest Mateusz Miszczyński (Papaya Roster), a autorem zdjęć Mikołaj Syguda. Kampania zrealizowana we współpracy z Agencją Nie Do Ogarnięcia. Działania z zakresu PR wspiera Allegro Brand Experience Agency.

– Czułam się przez większość życia oceniana przez pryzmat scenicznego wizerunku. Nie do końca rozumiana. To doświadczenie outsiderstwa łączy mnie z bohaterami tej kampanii – stąd moje pełne zaangażowanie – mówi Monika Brodka.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online