Tegoroczna akcja Biedronki z serii "Gang" wystartowała pod koniec sierpnia. Podobnie jak w poprzednich latach, była oparta na naklejkach przyznawanych za zakupy w sklepach tej sieci. Tym razem minimum było wydanie jednorazowo 49 zł brutto (bez uwzględnienia produktów wyłączonych z promocji).
Naklejki można było zbierać na karcie dostępnej w sklepach oraz w aplikacji Biedronki.
Zebrane naklejki (darmowa maskotka za 80 naklejek) można było wymieniać na maskotki z "Gangu Biedroniaków". Tym razem pluszaki, zgodnie ze swoją nazwą, przedstawiały obiekty związane ze sklepami Biedronki, m.in. budynek sklepowy, samochód dostarczający produkty, kasa i torba na zakupy, a także niektóre produkty. W puli jest też książka o przygodach maskotek.
Ogółem "Gang Biedroniaków" tworzyło 19 różnych maskotek: Ogórki Oskarki, Jajka Januszki, Tost Tadek, Masło Maciej, Pizza Paola, Arbuz Artek, Burger Bogdan, Sushi Sara, Rybka w puszce Renia, Sklep Biedronka (w czterech różnych wersjach, co ma pokazywać, jak przez 30 lat istnienia sieci zmieniały się placówki Biedronki), Portfel Paweł, Koszyk Karol, Lodówka Lucynka, Kasa Kasia, Ciężarówka Czesia, Skaner Sylwek i Paragon Piotr.

Naklejki były wydawane do 15 listopada. Można je wymieniać na maskotki do 29 listopada. Z relacji wielu internautów, publikowanych w social mediach, wynika, że w wielu sklepach maskotek zabrakło, a personel placówek nic nie wie o nowych dostawach.
W weekend pojawiły się też w sieci anonimowe wpisy pracowników sklepów Biedronka, z których wynika, że kolejnych dostaw maskotek - mimo że teoretycznie akcja ich odbioru wciąż trwa - już nie będzie, a sieć pracuje nad rekompensatą dla tych, którzy wymaganą liczbę naklejek uzbierali, ale nie mogą już zdobyć za nie maskotek. Klienci nie kryją swojego oburzenia i ostro krytykują Biedronkę, podkreślając, że czują się oszukani.
5,6 mln maskotek rozdanych
Marek Złakowski, dyrektor ds. rozwoju relacji z klientem i cyfryzacji w sieci Biedronka, przyznał w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że zainteresowanie akcją w tym roku przerosło oczekiwania firmy.

– Obecnie aż 5,6 miliona maskotek trafiło do domów naszych klientów. Wszystkie dostępne maskotki zostały już wysłane do naszych placówek – zdradza.
Warto dodać, że regulamin akcji "Gang Biedroniaków" zakłada, że akcja może trwać do wyczerpania zapasów.
Marek Złakowski poinformował nas, że Biedronka przygotowała rozwiązanie dla osób, które zebrały pełen album (80 naklejek – papierowy lub elektroniczny w aplikacji Biedronka) i nie uda im się odebrać Biedroniaka w czasie trwania akcji.
W dniach od 17 do 29 listopada br. wprowadzono możliwość wymiany zebranych w albumie naklejek na voucher uprawniający do odbioru maskotki w późniejszym terminie. Mają zostać one dostarczone do sklepów w marcu 2026 roku.
- Voucher będzie możliwy do realizacji wyłącznie w sklepie, w którym został wydany. Nie ma też możliwości rezerwacji konkretnego rodzaju maskotki, będą wydawane te, które trafią do danego sklepu - podkreśla Marek Złakowski.










