Gazeta.pl walczy z adblockami. Wyświetla internautom komunikat

Portal Gazeta.pl (Agora) zaczął wyświetlać użytkownikom korzystającym z adblocków komunikat zachęcający do wyłączenia takich narzędzi. - Stosowanie rozwiązań mających na celu przekonanie użytkowników do dezaktywacji programów blokujących reklamy lub do wyświetlania reklam z programu Acceptable Ads, to jeden z wielu sposobów na efektywniejszą monetyzację naszych stron - mówi Paweł Dubiel, dyrektor ds. innowacji adtech i programmatic w Gazeta.pl.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Gazeta.pl walczy z adblockami. Wyświetla internautom komunikat

Internautom przeglądającym Gazeta.pl z włączonym adblockiem od niedawna wyświetla się komunikat: „Wygląda na to, że blokujesz reklamy. Dzięki reklamom możesz bezpłatnie korzystać z serwisu i czytać stworzone przez nas treści. Rozważ wyłączenie blokady dla naszego serwisu. Dziękujemy!”.

Użytkownik nie musi zastosować się do tej sugestii - komunikat można zamknąć i dalej przeglądać portal, blokując reklamy. Komunikat pojawia się zarówno na stronie głównej Gazeta.pl i jej różnych działów, jak też stronach z poszczególnymi artykułami.

Paweł Dubiel, dyrektor ds. innowacji adtech i programmatic w Gazeta.pl, przekazał Wirtualnemedia.pl, że komunikat może pojawić się także w serwisach tematycznych portalu, takich jak Sport.pl, Plotek.pl czy eDziecko.pl.

Gazeta.pl dba o „optymalną monetyzację naszych stron”

- W Gazeta.pl stale testujemy rozwiązania rynkowe pozwalające dbać o optymalną monetyzację naszych stron. Jeśli chodzi o zachęcanie użytkowników do wyłączenia oprogramowania blokującego reklamy, stosujemy zarówno mechanizmy oparte na Acceptable Ads Program, jak również rozwiązania własne lub dostarczane w ramach platform reklamowych i rozwiązań 3rd party - tłumaczy Dubiel.

- Wskazany komunikat pochodzi z rozwiązania Google Funding Choices, które pozwala komunikować się z użytkownikami i zachęcać ich do dezaktywacji rozszerzenia blokującego reklamy w ramach aktualnie odwiedzanej domeny. Komunikat prezentowany jest w różnych wersjach wizualnych i funkcjonalnych, a scenariusze jego działania mogą się w każdym momencie zmienić zarówno dla wszystkich, jak i niektórych użytkowników - opisuje.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/agora-dywidenda-ile-zarabia-yieldbird-reklama-internetowa,7169483050051201a ##

Oczywiście jeśli użytkownik wyłączy adblocka, komunikat nie jest mu już pokazywany. - Gazeta.pl jest wydawcą oferującym bezpłatny dostęp do treści. Stosowanie rozwiązań mających na celu przekonanie użytkowników do dezaktywacji programów blokujących reklamy lub do wyświetlania reklam z programu Acceptable Ads, to jeden z wielu sposobów na efektywniejszą monetyzację naszych stron - uzasadnia Paweł Dubiel.

Przedstawiciele Gazeta.pl nie ujawniają, jaki na portalu jest udział użytkowników korzystających z adblocków lub odsłon wykonywanych z użyciem takich narzędzi. - Stale monitorujemy udział użytkowników korzystających z rozwiązań adblockowych. Możemy zdradzić jedynie, że jest on wyraźnie niższy niż średnie wskazywane w badaniach rynkowych, udostępnianych np. przez organizację branżową IAB - stwierdza Paweł Dubiel. - Na przestrzeni ostatnich kilku lat poziom ten ustabilizował się i nie podlegał istotnym wahaniom - zaznacza.

Wydawcy kontra adblocki

Czołowi wydawcy internetowi od kilku lat na różne sposoby starają się skłonić użytkowników, żeby - przynajmniej w serwisach tych firm - nie korzystali z narzędzi blokujących reklamy. Przykładowo Onet pod koniec 2016 roku użytkownikom z wyłącznymi adblockami zaczął wyświetlać tylko górną część swojej strony głównej. Dostęp do niektórych treści użytkownikom z adblockami blokowała również Grupa Wirtualna Polska.

Niektórzy wydawcy wymagają wyłączenia adblocków, jeśli internauta chce obejrzeć dłuższe materiały wideo. Z drugiej strony wydawcy wprowadzają płatne oferty, w ramach których przy treściach nie pojawiają się reklamy (Ringier Axel Springer Polska od początku ub.r. oferuje Onet Premium, obejmujący też materiały z jego tytułów drukowanych), oraz takie rozwiązania programistyczne, żeby wyświetlanych u nich reklam nie blokowały najpopularniejsze adblocki.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/strona-glowna-onet-pl-wp-pl-interia-pl-gazeta-pl-o2-pl,7169485165639297a ##

Pion internetowy Agory w pierwszej połowie zanotował spadek przychodów o 13,4 proc. do 75,2 mln zł (te z reklam zmalały o 14,6 proc. do 66,8 mln zł), zysku EBITDA z 8,1 do 0,4 mln zł i wyniku operacyjnego z 2,1 mln zł zysku do 5,6 mln zł straty.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"