„Gazeta Polska” i „W Sieci” dużo więcej z reklam, najbardziej w dół „Polityka” i „Tygodnik Powszechny”

W pierwszej połowie br. wzrosły wpływy reklamowe tygodników opinii określanych jako prawicowe. Blisko trzykrotnie więcej w skali roku zarobiła „Gazeta Polska”. Zmalały natomiast przychody „Polityki”, „Tygodnika Powszechnego”, „Newsweek Polska” i „Wprost”.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

W okresie od stycznia do czerwca br. największe wpływy z reklam miał tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”), który zarobił 59,7 mln zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów). Pismo zachowało pozycję lidera  mimo spadku przychodów rok do roku o 3,2 proc.

Także tygodnikowi „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) udało się utrzymać – mimo spadku o 7,9 proc. - dotychczasową drugą lokatę na reklamowym podium. Ten tytuł zarobił w tym roku na reklamach 52,8 mln zł wobec 57,4 mln zł w analogicznym okresie ub.r.

Trzecie miejsce zachowała „Polityka” (spółka Polityka) z wpływami w wysokości 32,4 mln zł (spadek o 14,6 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wprost-ze-sprzedaza-na-poziomie-23-tys-egz-duzy-spadek-w-sieci-i-do-rzeczy ##

W omawianym okresie rosły wpływy z reklam tygodników określanych jako prawicowe. Największy wzrost zanotowała „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). W tym piśmie reklamodawcy wydali w miniony półroczu 4,1 mln zł, czyli o 287,2 proc. więcej niż przed rokiem.

O 38,5 proc. więcej zarobił tygodnik „W Sieci” wydawany przez spółkę Fratria (prawie 18 mln zł), a przychody reklamowe „Do Rzeczy” (Orle Pióro) wzrosły o 14,4 proc. (do 26,9 mln zł).

W „Przeglądzie” reklamodawcy wydali o 3,3 proc. więcej (1,7 mln zł), zaś zainteresowanie reklamą w „Tygodniku Powszechnym” było nieco niższe niż rok temu. Ten tytuł zarobił 3,4 mln zł, czyli 10,2 proc. mniej w skali roku.

Wzrost wpływów z reklam takich pism jak „Gazeta Polska”, „Do Rzeczy” i „W Sieci” wynika w sporym stopniu z tego, że w pismach tych znacząco swoją obecność reklamową zwiększyły duże spółki Skarbu Państwa, takie jak np. PZU, PKO BP czy Totalizator Sportowy.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tomasz-lis-newsweek-i-gazeta-wyborcza-sa-chowane-na-stacjach-orlen-agora-z-rozwiazana-umowa-na-ekspozycje-tytulow ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?