Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w I kwartale 2016 roku wyniosła 38 708 egz., czyli o 8,80 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 15,63 proc. do 35 126 egz.
Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w I kwartale 2016 roku wyniosła 27 786 egz., po spadku o 12,18 proc.
Natomiast najwięcej straciła „Polska Metropolia Warszawska” (Polska Press Grupa), która w rankingu była ostatnia. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się bowiem o 17,73 proc. i ostatecznie wyniósł 3 341 egz.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gazeta-wyborcza-najwiecej-stracila-w-i-kwartale-2016-tylko-gazeta-polska-codziennie-na-plusie ##
W marcu 2016 roku liderem również była „Gazeta Pomorska”, której średnia sprzedaż ogółem w porównaniu do marca 2015 roku zmniejszyła się o 7,45 proc. do 38 377 egz.
Drugi był „Dziennik Zachodni”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 34 458 egz., po spadku o 11,70 proc. Natomiast trzecią lokatę zajął „Głos Wielkopolski” (27 322 egz.; w dół o 10,65 proc.).Również i tutaj największy spadek odnotowała „Polska Metropolia Warszawska” - było to 16,21 proc. do 3 225 egz.
Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.











