„Gazeta Pomorska” na czele dzienników regionalnych. Tylko „Polska Metropolia Warszawska” ze wzrostem

W lutym br. pozycja lidera średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników regionalnych i lokalnych należała do „Gazety Pomorskiej”. Prawie wszystkie tytuły odnotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Współczesna”. Zyskała tylko „Polska Metropolia Warszawska”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Gazeta Pomorska” na czele dzienników regionalnych. Tylko „Polska Metropolia Warszawska” ze wzrostem

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w lutym 2015 roku wyniosła 42 295 egz., czyli o 8,08 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. W lutym 2014 roku tytuł ten zajmował miejsce drugie.

Z kolei na drugą lokatę spadł „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 13,14 proc. do 40 461 egz.

Ostatnią pozycję podium zajął „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w lutym 2015 roku wyniosła 31 338 egz., po spadku o 6,64 proc.

Tuż za podium uplasował się „Express Ilustrowany” (Polska Press Grupa). Średni wynik tego tytułu to 28 752 egz., po spadku o 13,05 proc.

Jedynym wzrostem - o 9,46 proc. do 4 594 egz. - pochwalić się mogła „Polska Metropolia Warszawska” (Polska Press Grupa). Dziennik ten w zestawieniu awansował z pozycji 23. (ostatniej) na 22.

Natomiast najwięcej straciła „Gazeta Współczesna” (Polska Press Grupa), która w rankingu była 20. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się bowiem o 18,12 proc. i ostatecznie wyniósł 6 694 egz.

Na drugiej podstronie dane miesiąc po miesiącu

W lutym 2015 roku w porównaniu do stycznia br. również prawie wszystkie dzienniki regionalne zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Dziennik Zachodni” - było to 11 proc. Także i w tym ujęciu jedyny wzrost, wynoszący 20,93 proc., odnotowała „Polska Metropolia Warszawska”.

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"