Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w kwietniu 2016 roku wyniosła 38 649 egz., czyli o 10,22 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. Tytuł ten jednak na pozycje lidera awansował z miejsca drugiego
Na drugą lokatę z kolei spadł „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 15,20 proc. do 36 818 egz.
Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w kwietniu 2016 roku wyniosła 28 027 egz., po spadku o 10,72 proc.
Natomiast najwięcej straciła „Polska Metropolia Warszawska” (Polska Press Grupa), która w rankingu była ostatnia. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się bowiem o 19,88 proc. i ostatecznie wyniósł 3 205 egz.

W kwietniu br. w porównaniu do marca br. prawie wszystkie dzienniki regionalne zanotowały wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskało „Echo Dnia” (Polska Press Grupa) - było to 13 proc.
Największy spadek, wynoszący 1,94 proc., odnotował dziennik „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Grupa WM).
Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.











