"Gazeta Wyborcza" i "Fakt" to najchętniej czytane dzienniki

Liderami czytelnictwa wśród dzienników pozostają bez zmian “Gazeta Wyborcza” i „Fakt”, a wśród wszystkich tytułów na czele jest „Tele Tydzień”. Niezmienni są też liderzy pozostałych kategorii. Więcej w raporcie Wirtualnemedia.pl.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Wśród dzienników liderami są „Gazeta Wyborcza” (Agora) z czytelnictwem na poziomie 14,47 proc. i tabloid „Fakt” (Axel Springer Polska) czytany przez 14,41 proc. respondentów. Dalej ze znacznie słabszymi wynikami plasują się: bezpłatne „Metro” Agory (6,69 proc.) i „Super Express” wydawany przez Muratora (6,49 proc.).   

Najchętniej czytamy tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce – sięga po niego 34,86 proc. ankietowanych. W kategorii pism yellow największe czytelnictwo ma „Życie na Gorąco” (Bauer), wśród tygodników poradnikowych czołowe miejsca zajmują „Pani Domu” (Edipresse Polska) i „Chwila dla Ciebie” (Bauer). Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Axel Springer Polska).

Wśród dwutygodników najchętniej czytane są niezmiennie dwa czasopisma, które wcześniej ukazywały się co tydzień: „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) i „Tina” (Wydawnictwo Bauer). Zajmująca trzecie miejsce „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories.

Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 13,22 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych. Z kolei „Claudia” (G+J Polska) jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a „Cztery Kąty” (Agora) – wśród miesięczników wnętrzarskich.

Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Axel Springer Polska), po który sięga 4,13 proc. respondentów.   

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od października 2009 roku do marca 2010 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 189 przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

* - Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: „Teraz” (od października 2009 do lutego 2010, próba 4025), „21. wiek” (październik 2009, próba 20 183), „Weranda” i „Wróżka” (od października do grudnia 2009, próby po 12 142), „Sens. Poradnik psychologiczny” (od października 2009 do stycznia 2010, próba 8113).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"