"Gazeta Wyborcza" zwiększyła w I kwartale 2007 roku cennikowe wpływy z reklam do 223,26 mln zł, czyli o 18,2 mln zł wobec analogicznego okresu 2006 – wynika z monitoringu gazet codziennych firmy Expert Monitor.
Na drugie miejsce wróciła "Rzeczpospolita", która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 39,88 mln zł (2,9 mln zł więcej niż rok wcześniej). Trzecie miejsce przypadło dla ”Faktu – 37,52 mln zł (spadek o 9,2 mln zł).
Tuż za podium uplasował się "Dziennik" (na rynku od kwietnia 2006) - 24 mln zł.
Wśród gazet regionalnych najwięcej wpływów z reklam zanotował "Głos Wielkopolski" - wzrost z 12,44 mln rok temu do 18,86 mln zł obecnie. Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły w I kwartale 2007 roku 564 306 314 zł wobec 546 563 839 zł w 2006 roku.
bez autopromocji Rok / MiesiącI-III.2007Główne medium + wyd. lokalneWpływy [zł]Razem: gazety564 306 314 złGAZETA WYBORCZA223 258 126 złRZECZPOSPOLITA39 887 884 złFAKT37 529 149 złDZIENNIK24 005 601 złSUPER EXPRESS20 956 108 złGŁOS WIELKOPOLSKI18 865 058 złDZIENNIK BAŁTYCKI18 299 623 złMETRO12 502 462 złDZIENNIK POLSKI11 770 203 złSŁOWO POLSKIE GAZETA WROCŁAWSKA11 541 507 zł

bez autopromocji Rok / MiesiącI-III.2006Główne medium + wyd. lokalneWpływy [zł]Razem: gazety546 563 839 złGAZETA WYBORCZA204 989 684 złFAKT46 795 207 złRZECZPOSPOLITA36 922 482 złSUPER EXPRESS19 800 123 złDZIENNIK BAŁTYCKI18 378 588 złMETROPOL13 055 251 złGAZETA PRAWNA12 578 762 złGŁOS WIELKOPOLSKI12 441 394 złDZIENNIK ZACHODNI11 506 024 złDZIENNIK POLSKI11 406 071 zł
dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor
Podsumowanie wpływów reklamowych w I kwartale 2007 roku:
Cały rynek (z autopromocją) Rok / MiesiącI-III.2006I-III.2007MediaWpływy [zł]Wpływy [zł]Telewizja1 466 176 843 zł1 905 877 638 złRadio301 842 076 zł359 184 163 złGazety566 336 253 zł584 301 124 złMagazyny459 569 828 zł494 931 684 złRazem2 793 925 000 zł3 344 294 609 zł











