Gdańsk silnie zakorzeniony w historii i o dużym znaczeniu ikon

Gdańsk jako pierwsze miasto w Polsce przeprowadziło kompleksowebadania wizerunkowe na rynku polskim jak i na rynkachzagranicznych. Badanie ma pozwolić stworzyć wielopłaszczyznowąstrategię miasta.

łk
łk
Udostępnij artykuł:

Strategia Gdańska obejmuje sześć poziomów działań:spozycjonowanie Gdańska jako globalnej marki i uczynienie z miastametropolii nr 1 w tej części Europy, turystyka, biznes, sport,kultura i społeczeństwo.

- Badanie przede wszystkim potwierdziło hipotezę o wizerunkuGdańska silnie zakorzenionego w historii oraz o dużym znaczeniugdańskich ikon (Wałęsa, Solidarność) - mówi portalowiWirtualnemedia.pl Monika Hajdas, strategy and analysis manageragencji Demo Effective Launching, zwycięzca projektu strategiiGdańska.

Z miejsc znane są Starówka, Westerplatte i Stocznia, zhistorycznych wydarzeń Sierpień 80 i obrona Westerplatte, a zimprez Jarmark Św. Dominika i Festiwal Gwiazd.

Dla rodaków Gdańsk jest najbardziej znanym miastem północnejPolski. Polacy wymieniają go o 29 punktów procentowych częściej niżjakiekolwiek inne miasto. Chęć przyjazdu do Gdańska w najbliższymroku wyraża co piąty Polak (21 proc.). Jest to tyle samo osób, ileodwiedziło Gdańsk w ostatnim roku, czyli ponad 4,3 mln.

Gdańsk zajmuje drugie miejsce w rankingu miast, w których Polacychcieliby mieszkać (pierwszy jest Kraków). Pod względematrakcyjności turystycznej wśród polskich miast Gdańsk zostałumiejscowiony również na drugim miejscu za Krakowem.

Gdańsk znajduje się w ścisłej czołówce polskich miast podwzględem atrakcyjności gospodarczej i plasuje się na pierwszymmiejscu wśród miast Polski Północnej. Pomysł otwarcia działalnościgospodarczej w Gdańsku poparłoby 73 proc. Polaków.

- Wyniki badań pozwoliły także odkryć niewykorzystany do tejpory potencjał Gdańska - większą niż do tej pory orientację naprzyszłość oraz emocjonalną (lżejszą) stronę miasta. Ważnąinformację stanowiły również badania międzynarodowe - uświadomiływielką skalę zainteresowania Gdańskiem. Dzięki badaniomprecyzyjniej będziemy mogli projektować przekazy oraz wybieraćwłaściwie kanały dotarcia - dodaje Monika Hajdas.

Gdańsk rozpoznaje 63 proc. Brytyjczyków, 89 proc. Szwedów i 78proc. Niemców. Prawie połowa Niemców (30 mln) i Szwedów (3) i ponadjedna czwarta Brytyjczyków (10) deklaruje chęć odwiedzenia Gdańska.Gdańsk jest trzecim polskim miastem, po Warszawie i Krakowie, któreznajduje się na trasie wycieczkowej Szwedów i Brytyjczyków. WśródNiemców zajmuje drugą pozycję, po Warszawie. Co czwarty Niemiec ico dziesiąty Brytyjczyk i Szwed, jako miejsce swojej wycieczki domiast Europy Środkowo-Wschodniej, wybrałby Gdańsk.

Oferta turystyczna w opinii Polaków postrzegana jest przezpryzmat "morza i lata". Niemcy przyjechaliby do Gdańska w celachturystycznych oraz specjalnie nad morze. Natomiast Szwedzi iBrytyjczycy w celach turystycznych i na zakupy.

Gdańsk okazał się być miastem młodych. Plany odwiedzenia Gdańskaw ciągu najbliższego roku deklaruje ok. 25 proc. osób do 40 rokużycia, wśród nich jest 33 proc. osób z wyższym wykształceniem, 32proc kierowników, 28 proc. uczniów i studentów.

Gdańsk przeciera ważne szlaki, bo dla niego to nie lata chude,ale tłuste były pretekstem do stworzenia wielopłaszczyznowejstrategii. Jej celem jest maksymalne wykorzystanie tego wyjątkowegoczasu, jaki nadchodzi dla Gdańska - Euro 2012, 30-lecieSolidarności, starania o uzyskanie miana Europejskiej StolicyKultury 2016 - komentuje Jacek Sadowski, prezes Demo EffectiveLaunching.

Badanie przeprowadzone zostało przez TNS OBOP pod koniecubiegłego roku w Polsce, Niemczech, Szwecji i w Wielkiej Brytanii.W każdym z krajów przebadana została grupa 1000 osób.

łk
Autor artykułu:
łk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"