Od Amazona do Ubera i T-Mobile: jakie reklamy obejrzymy przy Super Bowl

W nocy z niedzieli na poniedziałek czasu polskiego odbędzie się mecz Super Bowl, który co roku jest ważnym wydarzeniem w branży reklamowej. O mistrzostwo NFL zagrają Philadelphia Eagles i Kansas City Chiefs, a w przerwie wystąpi Rihanna. Transmisja meczu w nocy z niedzieli na poniedziałek 13 lutego o godzinie 0:30 w TVP Sport. Przedstawiamy spoty, które w amerykańskiej telewizji można będzie obejrzeć przy Super Bowl.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

W tegorocznym finale ligi NFL zagrają Kansas City Chiefs i Philadelphia Eagles. Mecz odbędzie się na State Farm Stadium w Glendale (stan Arizona), gdzie rozgrywano go już w 2008 i 2015 roku. W przerwie zaśpiewa piosenkarka pop Rihanna (sponsorem show muzycznego przez najbliższe pięć lat będzie Apple, za co ma zapłacić 50 mln dolarów).

Super Bowl to jedno z najchętniej oglądanych wydarzeń sportowych w USA, dlatego od lat jest też ważna dla branży reklamowej. Wiele firma przygotowuje premierowe spoty, które są emitowane przy transmisji meczu.

Transmitujący w USA tegoroczny finał Fox Sport już latem ub.r. sprzedał 95 proc. czasu reklamowego przy Super Bowl, a we wrześniu pozostałe 5 proc. Potem jednak z zakupu wycofało się kilka platform kryptowalutowych (m.in. FTX, o której upadłości było głośno pod koniec roku), więc resztę czasu reklamowego wystawiono na sprzedaż w grudniu i styczniu. Według nieoficjalnych ustaleń za 30 sekund trzeba było zapłacić 7 mln dolarów (przed rokiem 30 sekund przy transmisji Super Bowl w NBC kosztowało średnio 7,1 mln).

Gdzie oglądać Super Bowl 2023

W Polsce mecz trzeci raz z rzędu będzie można obejrzeć w TVP Sport - studio przedmeczowe rozpocznie się od godz. 23:55. Poprowadzi je Maciej Kurzajewski, a jego gośćmi będą: Jakub Samel, Krzysztof Krzemień, Witold Cebulewski i Hubert Romańczyk.

Mecz rozpocznie się o godzinie 0:30, skomentują go Jakub Kazula i Piotr Bera. Transmisja w TVP Sport oraz na portalu internetowym stacji, w jej aplikacji mobilnej, Smart TV i HbbTV. W poniedziałek TVP Sport o godz. 16:00 pokaże powtórkę.  

Inaczej będzie za rok, ponieważ platforma streamingowa DAZN pozyskała właśnie prawa do pokazywania meczów NFL na wszystkich rynkach poza USA z wyjątkiem Chin. Kontrakt zawarto na 10 lat.

Poniżej przedstawiamy wszystkie ujawnione dotychczas spoty, które pojawią się przy Super Bowl.

Reklamy przygotowane na Super Bowl 2023

Budweiser

 

 

Bud LightAgencja Anomaly

 

 

 

Busch LightAgencja: Carmichael Lynch

 

 

 

Michelob Ultra

 

 

 

Avocados from MexicoAgencja: Lerma

 

 

 

Booking.comAgencja: Zulu Alpha Kilo

 

 

Crown RoyalAgencja Anomaly

 

 

DexcomAgencja Marcus Thomas

 

 

Doritos

 

 

Downy UnstopablesAgencje Woven Collaborative i Saatchi & Saatchi

 

 

Hellmann’sAgencja Wunderman Thompson 

Jersey Mike's SubsAgencja Highdive

 

 

KiaAgencja David & Goliath.

 

 

Limit Break

 

 

Molson CoorsAgencja Droga5

 

 

Netflix i General Motors

 

 

 

 

NFLAgencja 72andSunny

 

 

Oikos

 

 

Peacock

 

PepsiCoAgencje VaynerMedia i Caviar

 

Hormel Foods Planters

 

PopCorners/FritoLay

Pringles

Publicis Groupe

 

Rakuten

 

Remy CointreauAgencja Fred & Farid New York

 

Skecher’sAgencja SKX Studios

 

Squarespace

 

T-MobileAgencja Panay Films

 

TubiAgencja Mischief

 

TurboTaxAgencja Wieden+Kennedy

 

UberAgencja Special US

 

WorkdayAgencja Ogilvy

Dialpad

 

Amazon

 

Sam Adams

 

Jeep

 

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"