W tegorocznym finale ligi NFL zagrają Kansas City Chiefs i Philadelphia Eagles. Mecz odbędzie się na State Farm Stadium w Glendale (stan Arizona), gdzie rozgrywano go już w 2008 i 2015 roku. W przerwie zaśpiewa piosenkarka pop Rihanna (sponsorem show muzycznego przez najbliższe pięć lat będzie Apple, za co ma zapłacić 50 mln dolarów).
Super Bowl to jedno z najchętniej oglądanych wydarzeń sportowych w USA, dlatego od lat jest też ważna dla branży reklamowej. Wiele firma przygotowuje premierowe spoty, które są emitowane przy transmisji meczu.
Transmitujący w USA tegoroczny finał Fox Sport już latem ub.r. sprzedał 95 proc. czasu reklamowego przy Super Bowl, a we wrześniu pozostałe 5 proc. Potem jednak z zakupu wycofało się kilka platform kryptowalutowych (m.in. FTX, o której upadłości było głośno pod koniec roku), więc resztę czasu reklamowego wystawiono na sprzedaż w grudniu i styczniu. Według nieoficjalnych ustaleń za 30 sekund trzeba było zapłacić 7 mln dolarów (przed rokiem 30 sekund przy transmisji Super Bowl w NBC kosztowało średnio 7,1 mln).

Zresztą według sondażu z początku ub.r. 42 proc. Amerykanów ogląda finał NFL przede wszystkim dla emitowanych przy nim reklam.
Gdzie oglądać Super Bowl 2023
W Polsce mecz trzeci raz z rzędu będzie można obejrzeć w TVP Sport - studio przedmeczowe rozpocznie się od godz. 23:55. Poprowadzi je Maciej Kurzajewski, a jego gośćmi będą: Jakub Samel, Krzysztof Krzemień, Witold Cebulewski i Hubert Romańczyk.
Mecz rozpocznie się o godzinie 0:30, skomentują go Jakub Kazula i Piotr Bera. Transmisja w TVP Sport oraz na portalu internetowym stacji, w jej aplikacji mobilnej, Smart TV i HbbTV. W poniedziałek TVP Sport o godz. 16:00 pokaże powtórkę.
Inaczej będzie za rok, ponieważ platforma streamingowa DAZN pozyskała właśnie prawa do pokazywania meczów NFL na wszystkich rynkach poza USA z wyjątkiem Chin. Kontrakt zawarto na 10 lat.

Reklamy z zeszłorocznego Super Bowl przedstawiliśmy w tym tekście. Natomiast w tym artykule można obejrzeć spoty sprzed dwóch lat.
Poniżej przedstawiamy wszystkie ujawnione dotychczas spoty, które pojawią się przy Super Bowl.
Reklamy przygotowane na Super Bowl 2023
Budweiser

Bud LightAgencja Anomaly


Busch LightAgencja: Carmichael Lynch

Michelob Ultra
Avocados from MexicoAgencja: Lerma
Booking.comAgencja: Zulu Alpha Kilo
Crown RoyalAgencja Anomaly
DexcomAgencja Marcus Thomas
Doritos
Downy UnstopablesAgencje Woven Collaborative i Saatchi & Saatchi
Hellmann’sAgencja Wunderman Thompson
Jersey Mike's SubsAgencja Highdive
KiaAgencja David & Goliath.
Limit Break
Molson CoorsAgencja Droga5
Netflix i General Motors
NFLAgencja 72andSunny
Oikos
Peacock
PepsiCoAgencje VaynerMedia i Caviar
Hormel Foods Planters
PopCorners/FritoLay
Pringles
Publicis Groupe
Rakuten
Remy CointreauAgencja Fred & Farid New York
Skecher’sAgencja SKX Studios
Squarespace
T-MobileAgencja Panay Films
TubiAgencja Mischief
TurboTaxAgencja Wieden+Kennedy
UberAgencja Special US
WorkdayAgencja Ogilvy
Dialpad
Amazon
Sam Adams
Jeep











