Gemius rozstaje się z kluczowymi menadżerami. Znamy powód zwolnień

Firma badawcza Gemius rozstaje się właśnie z grupą ok. 30 pracowników. Wśród nich są menadżerowie wyższego szczebla. – Na spotkaniu z zarządem usłyszeliśmy, że koszty są za duże względem przychodów i stąd wynikają redukcje – mówi serwisowi Wirtualnemedia.pl jeden z nich.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Gemius rozstaje się z kluczowymi menadżerami. Znamy powód zwolnień
Gemius zwalnia

Kilka osób, które rozstają się właśnie z Gemiusem napisało o tym na LinkedIn, dając jasno do zrozumienia, że nie jest to skutkiem ich osobistych decyzji. 

Wśród menadżerów, którzy kończą pracę w firmie są: Aleksandra Chmielewska - director fo strategic projects (na tym stanowisku od stycznia br., w firmie od 2018 roku), Filip Pieczyński - chief business development officer (od jesieni 2024 roku), Jarosław Pawlak - head of reserach product development (od 5 lat w firmie), Mateusz Chariasz - insight lead (na tym stanowisku od maja br., od 4 lat w firmie), Emil Pawłowski – chief investors relations officer (od 12 lat w firmie) oraz Marcin Ochmański, chief marketing officer. Pierwszy o odejściach napisał Press. 

Od planów rozwoju do redukcji zatrudnienia?

Marcin Ochmański do Gemiusa dołączył zaledwie w lutym br. W marcu br. prowadził rekrutację do tworzonego wówczas zespołu marketingu. 

– Gemius jest globalną firmą, która działa na 16 rynkach Europy i stale się rozwija. Naturalnym etapem tego rozwoju jest rozbudowa jej struktur: w ostatnim czasie do zespołu dołączyli Filip Pieczyński (chief business development officer) oraz Marcin Ochmański (chief marketing officer). W związku z tym struktura odpowiedzialna za komunikację marketingową jest modyfikowana, tak aby adekwatnie realizować ambicje spółki, jednocześnie dbając o racjonalność biznesową – tłumaczyła wówczas redakcji Wirtualnemedia.pl Izabela Knyżewska. marketing & PR managerka w Gemiusie.

Teraz okazuje się, że nowo zatrudnione osoby odpowiedzialne za dalszy rozwój firmy tracą w niej pracę.

Nie komentujemy decyzji kadrowych spółki. Gemius koncentruje się obecnie na swoich celach strategicznych, obejmujących przede wszystkim dalszy rozwój pomiaru cross-mediowego oraz ekspansję terytorialną. Jednocześnie dokonujemy naturalnego przeglądu i optymalizacji prowadzonych projektów – przekazała w odpowiedzi na nasze pytania Izabela Knyżewska. 

– Wiele osób zajmujących się rozwojem biznesu, ale też badawczych czy właśnie marketingu odchodzi - mówi nam anonimowo jeden z odchodzących pracowników. Jego zdaniem w związku z tym Gemius oddali się od potrzeb klientów. – Zakładam, że ten model będzie opierał się na szukaniu partnerstw z firmami badawczymi i technologicznym podwykonawstwie „mierników” do badań prowadzonych przez inne podmioty – przypuszcza nasz rozmówca. Dodaje, że “tak mocne cięcia spowodują poprawę wyników finansowych", co może poskutkować sprzedażą firmy. 

Przypomnijmy, że kilka dni temu poinformowano o przejściu dotychczasowego prezesa, Marcina Perego do rady nadzorczej spółki. Ma w niej skoncentrować się na “poszukiwaniu partnerów strategicznych”. Zarząd Gemiusa składa się teraz z 2 osób: Artura Surmackiego i Jakuba Wysoczańskiego.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"