Pierwsze wyniki nowego badania realizowanego przez GfK Polonia zostaną udostępnione na początku 2016 roku. Umowa z firmą zostanie podpisana na lata 2016-2019. Szczegółowe informacje, jak będzie wyglądać nowe badanie, zostaną podane w połowie czerwca.
Do końca br. pomiar odwiedzalności serwisów i aplikacji internetowych w Polsce będzie odbywał się w ramach dotychczasowego badania Megapanel, realizowanego przez Gemius od ponad 10 lat.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-marcu-2015-roku ##
W finale konkursu na realizację tego badania, prowadzonego przez PBI przez ostatni rok, oprócz Gemiusa i GfK Polonia, brały udział firmy ComScore, Millward Brown i Nielsen. - Oferty firm, które były rozważane w finale konkursu, spełniały najwyższe wymagania wobec tego typu projektów - podkreśla Andrzej Garapich, prezes PBI.

Jak przebiegał konkurs? Po ocenieniu ofert przez komisję rozpoczęto negocjacje, w trakcie których doprecyzowywano zakres merytoryczny i finansowy przedstawionych ofert. Rozmowy zakończono w kwietniu, a we wtorek nadzwyczajne zgromadzenie wspólników PBI (czyli największych polskich wydawców internetowych) wybrało firmę GfK Polonia jako wykonawcy badania. W ramach komisji udziałowcy PBI konsultowali się z przedstawicielami IAB Polska, Stowarzyszenia Agencji Reklamowych, domów mediowych oraz sieci reklamowych.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/onet-rasp-z-mniejsza-przewaga-nad-wirtualna-polska-w-dol-facebook-megapanel-z-marca ##
Obecne badanie Megapanel jest oparte z jednej strony na skrypcie zliczającym odwiedzalność stron i aplikacji (korzysta z niego zdecydowana większość czołowych polskich wydawców internetowych), a z drugiej na grupie ponad 10 tys. internautów, którzy zainstalowali program monitorujący ich aktywność w internecie (na podstawie tego szacowane są liczba użytkowników i zasięg serwisów zagranicznych i tych polskich, które nie wpięły do swoich kodów skryptu zliczającego ruch).

Na początku maja Gemius, Nielsen Audience Measurement i Millward Brown zapowiedziały, że na podstawie realizowanych przez nie pomiarów i badań korzystania z internetu, telewizji, radia i prasy opracują wspólne badanie korzystania z tych mediów i łącznych zasięgów poszczególnych stacji, serwisów i tytułów (więcej na ten temat).











