O spadku popularności GG w 2012 i 2013 roku informowaliśmy już na początku br. Wiosną 2012 roku komunikator miał nawet 5,8 mln użytkowników i 10 mln uruchomionych aplikacji miesięcznie, a pod koniec ub.r. - 4,2-4,6 mln użytkowników i 6,3-6,9 mln uruchomionych aplikacji - jak wynika z Megapanelu PBI/Gemius (przeczytaj więcej na ten temat).
- Bezpośrednim konkurentem GG stał się chat Facebooka, a wzrost jego popularności odbił się na korzystaniu z GG. Widać to szczególnie w przypadku aplikacji desktopowej (instalowanej na komputerach), której dane są widoczne w Megapanelu - tłumaczył wtedy Tomasz Jażdżyński, szef firmy GG Network, wiosną br. formalnie przejętej przez Grupę Allegro.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-sierpniu-2014-roku ##
W br. nastąpiły dalsze spadki popularności GG. Komunikator tylko w styczniu br. miał ponad 4 mln użytkowników i 6 mln uruchomionych aplikacji. Potem statystyki zmalały o mniej więcej milion: w maju zanotował 3,34 mln odwiedzających i 5,18 mln uruchomionych aplikacji, a w sierpniu - 3,22 mln odwiedzających i 5,02 mln aplikacji. W skali roku spadki w kolejnych miesiącach wynosiły 1,92-2,9 mln użytkowników (czyli 31-45 proc.) oraz 2,56-3,04 mln uruchomionych aplikacji (czyli 30-39 proc.).

Zmalał też średni czas działania każdej aplikacji. W styczniu br. wynosił 62 godziny i 49:38 minuty, a w lipcu - 48 godzin i 41:28 minuty. W skali roku to 6-19 proc. w dół.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/grupa-allegro-gg-liderem-internetu-mobilnego-komunikator-gg-przed-onetem-i-wp-top20 ##
Spadki odwiedzalności zanotowały również dwa serwisy związane z GG: społecznościowy GG.pl (w którym można korzystać z komunikatora) i Gadu-Gadu.pl (w którym można go pobrać jako aplikację).
Razem obie witryny (uwzględniając współodwiedzalność) miały w br. 1,04-1,44 mln użytkowników miesięcznie, prawie dwa razy mniej niż rok wcześniej, kiedy przyciągały 1,8-2,39 mln odwiedzających.
Sukcesywnie malała też liczba odsłon - od stycznia do maja br. wynosiła 20-25 mln miesięcznie, podczas gdy w tym samym okresie ub.r. było to 35,7-52,6 mln. Gwałtowne odwrócenie tego trendu nastąpiło w związku z przejściem przez strony Grupy Allegro - GG na nową definicję odsłony w Megapanelu (więcej na ten temat). W czerwcu oba serwisy zanotowały już 46,3 mln odsłon, a w lipcu i sierpniu - po 60-61 mln.

Mocno w br. wzrósł też średni czas korzystania z GG.pl i Gadu-Gadu.pl. W ub.r. wynosił 23-39 minut miesięcznie, a w br. - od nieco ponad godziny w lipcu i sierpniu do ponad czterech godzin od lutego do maja.
Na drugiej podstronie analiza użytkowników komunikatora GG oraz stron GG.pl i Gadu-Gadu.pl
Komunikator GG zanotował duże spadki odwiedzalności we wszystkich grupach demograficznych internautów. W sierpniu br. skorzystało z niego 1,8 mln kobiet (55,8 proc. ogółu użytkowników, o 1,19 mln mniej niż rok wcześniej (39,8 proc. w dół) oraz 1,42 mln mężczyzn, o 804,7 tys. mniej niż w sierpniu ub.r. (spadek o 36,1 proc.).
Jeśli chodzi o wiek, największy spadek korzystania z GG nastąpił wśród internautów mających 15-24 lata (o 676,3 tys., czyli 46,9 proc.) i 25-34 lat (o 744,8 tys., czyli 47,6 proc.). W pozostałych grupach wiekowych spadki procentowe wyniosły od 18 do 30 proc.

Użytkowników komunikatora ze średnim wykształceniem ubyło w skali roku 455,6 tys. (32,7 proc. w dół), a tych z wykształceniem zasadniczym zawodowym - 332,4 tys. (33,7 proc. w dół). Procentowo jeszcze większe spadki nastąpiły wśród internautów z wykształceniem niepełnym średnim (o 57,4 proc.) licencjatem (o 51,4 proc.), wykształceniem niepełnym wyższym (o 49 proc.) i gimnazjalnym (o 43,7 proc.).
Użytkowników GG mieszkających na wsi ubyło w ciągu roku 720,8 tys. (to 37,6 proc. w dół). Z kolei liczba odwiedzających z miejscowości do 20 tys. mieszkańców zmalała o 343 tys. (48,7 proc. w dół), a tych z miast od 20 do 50 tys. - o 224,9 tys. (czyli o 40,2 proc.).
Serwisy GG.pl i Gadu-Gadu.pl w sierpniu br. odwiedziło łącznie (uwzględniając współodwiedzalność) 637 tys. kobiet (o 487,8 tys. mniej niż dwa lata wcześniej, co oznacza spadek o 43,4 proc.) oraz 459 tys. mężczyzn (o 735 tys. mniej niż w sierpniu 2012 roku - to 61,5 proc. w dół).

Po ponad 50 proc. zmalała w ciągu dwóch lat liczba odwiedzających strony ze wszystkich grup wiekowych poniżej 45 lat. Użytkowników w wieku 7-14 lat ubyło 168,8 tys. (65,3 proc. w dół), tych mających 15-24 lat - 402,4 tys. (56,2 proc. w dół), tych w wieku 25-34 lat - 295 tys. (spadek o 50,2 proc.), a tych w wieku 35-44 lat - 213,4 tys. (52,4 proc. w dół).
Liczba odwiedzających strony mających wykształcenie niepełne podstawowe przez dwa lata zmalała aż o 74,3 proc. (o 173 tys.), a tych z wykształceniem niepełnym wyższym - o 67,8 proc. (czyli o 92,4 tys.). Użytkowników z wykształceniem zasadniczym zawodowym i średnim ubyło 57,6-59 proc. (spadki wyniosły, odpowiednio 252 i 137,5 tys.).
Procentowo serwisy najwięcej użytkowników straciły w dużych miastach - w tych powyżej 500 tys. mieszkańców liczba odwiedzających zmalała w ciągu dwóch lat o 64,1 proc. (konkretnie o 190,1 tys.), a w miastach od 100 do 200 tys. mieszkańców - o 64 proc. (czyli o 127,6 tys.).

Użytkowników ze wsi ubyło przez dwa lata 324,4 tys., co oznacza spadek o 41,6 roc.











