Haleon, brytyjski producent leków i produktów do higieny jamy ustnej, zdecydował się na podział globalnej obsługi kreatywnej pomiędzy dwie grupy: WPP oraz Publicis. Decyzja ta wpisuje się w szerszy trend konsolidacji obsługi marketingowej w sektorze zdrowia konsumenckiego – wcześniej podobne kroki ogłosiły Bayer Consumer Health oraz Kenvue.
Tamara Rogers, dyrektor marketingu Haleon, podkreśliła: - Praca z dwoma globalnymi holdingami, które są wyspecjalizowane w poszczególnych kategoriach, pozwoli uprościć i skoncentrować współpracę z partnerami agencyjnymi. Bardzo cenimy rolę i wkład naszych agencji w budowanie zaufanych marek zdrowia konsumenckiego i liczymy na dalszą pozytywną współpracę".

Haleon powstał w 2022 r. w wyniku wydzielenia ze struktur GSK. Od tego czasu firma rozwija portfolio znanych marek, takich jak Voltaren, Advil, Sensodyne czy Polident.
Według danych z raportu rocznego, w 2024 r. firma przeznaczyła na działania reklamowe i promocyjne ok. 2,9 mld dol.











