Globalna społeczność PR jednoczy się, by pomóc ukraińskiej komunikacji rządowej

Ponad 150 właścicieli agencji komunikacyjnych, wraz z zespołami wewnętrznymi i freelancerami, zgłosiło się na ochotników do pomocy ukraińskiemu rządowi w komunikacji po inwazji Rosji na ten kraj.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:

Założycielka jednej z agencji PR z siedzibą na Ukrainie, która poprosiła o anonimowość, oraz jej koledzy pracują jako wolontariusze w Ministerstwie Spraw Zagranicznych tego kraju i pomagają nawiązać kontakt ze światową branżą telekomunikacyjną.

Współzałożyciel PR Network Nicky Regazzoni i dyrektor generalny PRCA Francis Ingham pomagają koordynować wolontariuszy.

- Dzisiaj mamy ponad 150 globalnych agencji, które są gotowe pomóc nam na całym świecie.  Zdajemy sobie sprawę ze wszystkich naszych obowiązków związanych z dystrybucją i dzieleniem się przejrzystą informacją ze światem. Ponieważ jedną z rosyjskich broni w tej wojnie jest dezinformacja. Mamy nadzieję, że razem możemy powiedzieć prawdę całemu światu - mówi szef innej agencji na Ukrainie.

Ingham, który działa osobiście, powiedział, że wewnętrzne zespoły i agencje „ na wszystkich kontynentach ” zgodziły się pomóc.

- Wsparcie dla Ukrainy wymaga czegoś więcej niż słów. Wymaga działania. A światowa społeczność PR podejmuje to właśnie teraz, zwalczając kłamstwa państwa rosyjskiego i jego marionetek - stwierdził.

Regazzoni dodał: -  Pokrzepiający jest widok odpowiedzi ze wszystkich stron i zakątków, a nasz partner mówi nam, że to inspiruje ich do walki i przesyła podziękowania. Na razie, zamiast dodatkowych wyrazów pomocy, proszą, abyśmy wszyscy dzielili się oficjalnymi źródłami informacji, aby pomóc w zwalczaniu fałszywych wiadomości i dezinformacji. Ponadto, aby przekazać darowiznę na działania humanitarne za pośrednictwem oficjalnych stron zbiórek.

Założycielka ukraińskiej agencji poinformowała w oświadczeniu: „ Dzisiaj mamy wojnę, którą rozpoczął przeciwko nam, Ukraińcom i naszej ziemi Ukrainie, rosyjski agresor. To wojna hybrydowa: mieszanka krwawej walki z ogromną dezinformacją i fałszywą kampanią prowadzoną przez Rosję. Od pierwszej godziny wojny postanowiliśmy dołączyć do Ministerstwa Spraw Zagranicznych, aby pomóc im w rozpowszechnianiu oficjalnych źródeł, aby pokazać prawdę. Bez fałszywych nagłówków. Rosjanie nazywają tę wojnę specjalną operacją demilitaryzacji i wynarodowienia narodu ukraińskiego. Ale w rzeczywistości jest to krwawa wojna, którą rozpoczęła pełna wściekłości i fałszu Rosja. Wszędzie międzynarodowi klienci i partnerzy wspierają nas od początku wojny. Każdy z nich martwi się, czy jesteśmy bezpieczni".

Osobno, inna grupa, utworzona w sobotni wieczór, również współpracuje z ukraińskim rządem, aby zaoferować wsparcie pro-bono. Wśród zaangażowanych znajdują się Kawaleria PR, która łączy freelancerów z pracodawcami, oraz Stowarzyszenie Niezależnych PR-owców.

Pablo O ' Hana, założyciel agencji komunikacyjnej Apostrophe Campaigns, który jest jednym z około 30 wolontariuszy grupy powiedział: - Pracujemy nad rozpowszechnianiem oficjalnych informacji za pośrednictwem wpływowych kanałów (wykorzystując naszych klientów i sieci, aby to rozszerzyć ), sprawdzamy fakty i egzekwujemy kluczowe przesłania dotyczące inwazji Rosji na Ukrainę. Współpracujemy również z Ministerstwem i jego partnerami w poszukiwaniu możliwości medialnych, weryfikacji źródeł i materiałów oraz pomocy w każdej dziedzinie, w której się specjalizujemy.  W Wielkiej Brytanii i na całym świecie jest tak wielu ludzi, którzy czują się bezradni, więc jesteśmy na bardzo wczesnym etapie… ale ludzie oferują różne umiejętności. Na przykład specjalizujemy się w komunikacji politycznej (opiekujemy się politykami i partiami politycznymi wysokiego szczebla z Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych i Europy), więc zgłosiliśmy się na ochotnika do wszystkiego, w czym możemy pomóc na tym froncie, łącznie z PR, mediami, komunikatorami, sprawdzaniem faktów , projektowanie graficzne, filmowanie, media cyfrowe/społecznościowe itp. – każdy zaoferował to, co mógł. To tylko jeden mały sposób, w jaki PR/comms mogą dobrze wykorzystać nasze umiejętności, wiedzę i sieci.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online