60 proc. wydatków na reklamę internetową w USA trafia do Google i Facebooka. "Udziały gigantów będą rosły"

Według prognoz firmy analitycznej eMarketer w 2017 roku Google i Facebook zdobędą 60 procent wszystkich wydatków reklamowych w segmencie cyfrowym w Stanach Zjednoczonych. Największym beneficjentem będzie Google, którego przychody reklamowe szacuje się na 35 miliardy dolarów. - Obie firmy dają marketerom znakomite możliwości bardzo precyzyjnego dotarcia do swoich potencjalnych i obecnych klientów. Pojedynczy, nawet duzi wydawcy nie są w stanie zaoferować takich precyzyjnych narzędzi - ocenia dla serwisu Wirtualnemedia.pl Adam Dyba, head of programmatic w 4Finance.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Według przewidywań eMarketera reklamowe przychody Google z segmentu digital w USA w kwocie 35 mld dol. będą oznaczały wzrost rok do roku o 18,9 proc. W kolejnych latach będą one jeszcze wyższe – ponad 40 i 45 mld dol. w 2018 oraz 2019 r.

Równie dynamicznie wzrosną przychody z reklamy w internecie które trafią do Facebooka. Analitycy prognozują na koniec br. ich wzrost o 40,4 proc. do kwoty przekraczającej 17,3 mld dol. W 2018 r. będzie to z kolei ponad 21,5, a w 2019 r. – 25,5 mld dol.

Na kolejnych miejscach na liście eMarketera, ale z o wiele mniejszą skalą przychodów reklamowych znajdą się kolejno Microsoft, Verizon i Amazon. W sumie wydatki na reklamę cyfrową w USA w br. mają się zamknąć kwotą 83 mld dol.

W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Adam Dyba, head of programmatic w 4Finance wyjaśnia przyczyny tak znacznych udziałów Google i Facebooka w amerykańskim torcie reklamy online.

- Wzrosty rynku reklamy digital (internet, mobile) wynikające z podążania przez pieniądze na reklamę za użytkownikiem są konsumowane w przeważającej mierze przez dwóch największych graczy na rynku czyli przez Google i Facebook - przypomina Adam Dyba. - Dzieje się tak za sprawą tego, że obie firmy dają marketerom znakomite możliwości bardzo precyzyjnego dotarcia do swoich potencjalnych i obecnych klientów. Facebook staje się źródłem gdzie zapoznajemy się już nie tylko ze zdjęciami z wakacji, ale także z wartościowymi artykułami profesjonalnych producentów treści. Dla wielu osób jest to wygodniejsze i wystarczające. Google zaś zbudował cały ekosystem podmiotów, które w całości pokrywają łańcuch od narzędzi dla wydawców, poprzez adexchange i maszynę kupującą (DSP) dla reklamowdawcy.

Według naszego rozmówcy pojedynczy, nawet duzi wydawcy nie są w stanie zaoferować takich precyzyjnych narzędzi, a przede wszystkim takich zasięgów jakie dają Google czy Facebook wraz ze swoimi mechanizmami do budowania i kierowania reklamy do ludzi podobnych.

- Udziały gigantów bedą rosły aż do momentu stabilizacji wydatków na kanał digital, bo wówczas może się okazać, że producenci atrakcyjnych treści nie będą mogli utrzymać profesjonalnych dziennikarzy, a wówczas cała nadzieja w płatnych dostępach do atrakcyjnych treści i wykorzystanie Google do promowania tych płatnych treści - przewiduje Dyba.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online