Firma badawcza eMarketer opublikowała wybrane dane dotyczące amerykańskiego rynku reklamy cyfrowej w 2020 r. Zgodnie z nimi w ub.r. Facebook zwiększył swój udział w segmencie digital do 25,2 proc. (23,6 proc. w 2019 r.). Większe udziały w rynku na poziomie 28,9 proc. należały do Google, który jednak stracił w porównaniu z 2019 r., gdy ten wskaźnik wynosił 31,6 proc.
Amazon nabiera tempa
Analitycy eMarketera zwracają szczególną uwagę na szybko rosnące znaczenie Amazona na amerykańskim rynku reklamy cyfrowej. W 2020 r. udziały koncernu wyniosły 10,3 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 7,8 proc.

Przychody reklamowe Amazona z rynku amerykańskiego w ub.r. osiągnęły poziom 15,7 mld dol. Prognozy eMarketera wskazują, że w 2021 r. wpływy Amazona z reklamy digital przekroczą poziom 20 mld dol., zaś do 2023 r. znajdą się na poziomie 30 mld dol.
Zdaniem analityków Amazon jako obecny numer 3 w segmencie cyfrowym stanowi największą konkurencję dla Google w obszarze reklamy związanej z wyszukiwaniem.
W 2021 r. przychody Amazona w tym segmencie przekroczą kwotę 14,5 mld dol., co da koncernowi 19 proc. udziałów w kategorii, natomiast w 2022 r. wskaźnik ten wyniesie 20 proc.
Tymczasem udziały Google w wydatkach reklamowych w wyszukiwarkach wyniosą w br. 56,8 proc., jednak według prognoz w kolejnych latach będą się stopniowo zmniejszać.

W czwartym kwartale 2020 r. wpływy ze sprzedaży Amazona były o 44 proc. wyższe niż rok wcześniej i wyniosły 125,6 mld. Łączne wpływy ze sprzedaży w całym 2020 r. wyniosły 386,1 mld dolarów, o 38 proc. więcej niż w 2019 r.











