Google oskarżony w procesie o ustalenie stawek za reklamy z Facebookiem

Firma Google należąca do Alphabet Inc. została oskarżona w procesie antymonopolowym o zapewnienie sobie przewagi w reklamie internetowej poprzez zawarcie przyjaznej umowy z Facebookiem. Miała ona dawać sieciom społecznościowym przewagę w wirtualnych aukcjach, które określają, gdzie pojawiają się reklamy. Dwie firmy z Massachusetts złożyły w tej sprawie skargę w sądzie federalnym w San Francisco.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Google oskarżony w procesie o ustalenie stawek za reklamy z Facebookiem
fot. Shutterstock.com

Umowa pozwoliła Google zachować pozycję dominującą w reklamie internetowej, jednocześnie trzymając innych reklamodawców na uboczu i ograniczając przychody wydawców internetowych - stwierdziły dwie firmy z Massachusetts w pozwie zbiorowym.

W skardze zwrócono uwagę, że tak zwany system Header Bidding, opracowany w 2014 roku, umożliwił wydawcom skierowanie przeglądarki użytkownika do pozyskiwania ofert w czasie rzeczywistym z wielu giełd, nie tylko Google.

Autorzy pozwu twierdzą, że Facebook początkowo przyjął system, ale w ramach umowy z Google z 2018 roku zgodził się ograniczyć swój program w zamian za preferencyjne traktowanie w branży reklamowej Google.

- Kiedy siła rynkowa Google została zagrożona, odcięto konkurencję poprzez porozumienie z Facebookiem – napisano w pozwie. Dodano, że Google odpowiada za wszelkie szkody poniesione przez reklamodawców

Pozew przeciwko Google złożono we wtorek w sądzie federalnym w San Francisco.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"