Umowa pozwoliła Google zachować pozycję dominującą w reklamie internetowej, jednocześnie trzymając innych reklamodawców na uboczu i ograniczając przychody wydawców internetowych - stwierdziły dwie firmy z Massachusetts w pozwie zbiorowym.
W skardze zwrócono uwagę, że tak zwany system Header Bidding, opracowany w 2014 roku, umożliwił wydawcom skierowanie przeglądarki użytkownika do pozyskiwania ofert w czasie rzeczywistym z wielu giełd, nie tylko Google.
Autorzy pozwu twierdzą, że Facebook początkowo przyjął system, ale w ramach umowy z Google z 2018 roku zgodził się ograniczyć swój program w zamian za preferencyjne traktowanie w branży reklamowej Google.
- Kiedy siła rynkowa Google została zagrożona, odcięto konkurencję poprzez porozumienie z Facebookiem – napisano w pozwie. Dodano, że Google odpowiada za wszelkie szkody poniesione przez reklamodawców

Pozew przeciwko Google złożono we wtorek w sądzie federalnym w San Francisco.











