W maju br. z serwisów Google skorzystało 20,14 mln polskich użytkowników, o 256 tys. więcej niż miesiąc wcześniej i aż o 2 mln więcej niż w maju ub.r.. Zdecydowanie wzrósł też zasięg tych stron - z maju ub.r. skorzystało z nich 88,62 proc. wszystkich polskich internautów, a w maju br. - 93 proc.
Rekordowy wynik Google bierze się w sporym stopniu ze wzrostu zasięgu internetu w naszym kraju - według badania Nettrack zrealizowanego od lutego do kwietnia br. z sieci korzysta 64,3 proc. Polaków, czyli 19,4 mln osób (zobacz szczegóły), o prawie 400 tys. więcej niż rok wcześniej. W Megapanelu dodatkowo doliczane są odwiedziny z zagranicy na polskich serwisach objętych audytem site-centric.
Facebook w skali miesiąca zyskał 591,9 tys. użytkowników, a w skali roku - 1,93 mln - i w maju br. zanotował prawie 17 mln odwiedzających. YouTube miał o 76,5 tys. użytkowników więcej niż w kwietniu br. i o 1,4 mln więcej niż w maju ub.r.

Grupa Onet - RASP zyskała w ciągu miesiąca 205,7 tys. użytkowników (przed rokiem strony Onetu i RASP były jeszcze klasyfikowane osobno). Spadki zanotowały natomiast Grupa Allegro - GG i Grupa Wirtualna Polska: pierwsza straciła przez miesiąc 184,7 tys. odwiedzających, a druga 119 tys. Ponadto strony Allegro i GG zanotowały o 1,3 mln użytkowników mniej niż w maju ub.r. (witryny o2 i Wirtualnej Polski były wtedy liczone oddzielnie).
Przy czym majowe wyniki Megapanelu nie do końca oddają obecny stan posiadania Onetu i RASP oraz Grupy WP, ponieważ obaj wydawcy przejęli w ostatnim czasie mniejsze serwisy (Onet - Skąpca i Opineo, Grupa WP - Dobreprogramy i Sportowefakty). Symulację z wynikami obu grup (z kwietnia) po doliczeniu tych stron przedstawiliśmy niedawno na Wirtualnemedia.pl (przeczytaj ten tekst).

W drugiej części zestawienia warto zwrócić uwagę na spory spadek Grupy NK.pl (której prawie cały ruch zapewnia serwis NK.pl) - w maju miała o 359,7 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej i aż o 2,46 mln mniej niż rok wcześniej.
Duży wzrost odwiedzalności serwisu Mozilla.org wynika z udostępnienia kolejnych wersji przeglądarki Mozilla Firefox i systemu Firefox OS.

Wśród stron objętych audytem site-centric na pozycję lidera awansowała Grupa Onet - RASP, wyprzedzając Grupę Allegro - GG, natomiast trzecia niezmiennie jest Grupa Wirtualna Polska.
Strony Grupy Gazeta.pl zyskały w skali miesiąca 61,7 tys. użytkowników, a w skali roku - 655 tys., natomiast strony Grupy Interia.pl - odpowiednio 100,6 tys. i 315 tys.
Witryny Polskapresse i Mediów Regionalnych przed rokiem były jeszcze klasyfikowane osobno, tak samo jak strony Muratora i Time.

Adres Google.pl odwiedziło o 317,2 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej i o 2,24 mln więcej niż rok wcześniej, a Google.com - odpowiednio o 148,2 tys. i 1,47 mln.
Adresy Facebook,com i YouTube.com zanotowały identyczną odwiedzalność jak całe te serwisy.
Onet.pl zyskał w skali roku 365 tys. użytkowników, Allegro.pl straciło 230 tys., WP.pl straciła 62 tys., a Gazeta.pl zyskała 625 tys.

Na drugiej podstronie pozostałe wyniki
Pięć czołowych grup stron zanotowało więcej krajowych odsłon niż miesiąc wcześniej. Jednak w skali roku strony Allegro i GG straciły 319 mln odsłon, witryny Interii - 24 mln, za to strony Grupy Gazeta.pl zyskały 39 mln.

Windows Media Player zanotował na komputerach o 173,5 tys. uruchomionych aplikacji więcej niż miesiąc wcześniej, ale o 572 tys. mniej niż rok wcześniej. Skype w skali miesiąca zanotował niewielki spadek, a w skali roku - wzrost.
Z kolei GG miał aż o 2,76 mln uruchomionych aplikacji mniej niż w maju ub.r., Ipla - o 393 tys. mniej, a Winamp - o 1,25 mln mniej.
Liczebność próby: N=13 702. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.











