Nową opcję blokowania reklam Google ogłosił na swoim blogu. Wyjaśnił że zdecydował się na ten ruch po to by zwiększyć komfort użytkowników internetu.
- Powiedzmy, że tej zimy pokonaliście w swoich starych butach już zbyt wiele zasp i w końcu musicie sobie kupić nowe śniegowce - czytamy w komunikacie. - Wchodzicie na stronę firmy, dajmy na to Zimowe Buty, dodajecie do koszyka parę butów, ale ich nie kupujecie: chcecie jeszcze się rozejrzeć i zobaczyć, co mają w ofercie inni producenci. Kiedy następnym razem robicie zakupy online, firma Zimowe Buty może wyświetlać wam reklamy zachęcające do tego, byście wrócili na ich stronę i kupili buty, które włożyliście przedtem do koszyka.
Google przyznaje, że takie reklamy przypominające mogą być użyteczne, ale jeśli użytkownik zdecydował, że jednak nie chce kupić butów w sklepie Zimowe Buty to nie są mu już potrzebne pochodzące stamtąd reklamy.

- Nowa opcja w Ustawieniach reklam pozwoli wam kontrolować wyświetlanie takich przypominajek - zapowiada Google. - Od dziś będziecie mogli wyłączać je także w aplikacjach i na stronach które współpracują z nami w kwestii wyświetlania reklam. W najbliższych miesiącach mamy zamiar rozszerzyć tę funkcję również na YouTube, wyszukiwarkę i Gmail.
Kontrolowanie reklam przypominającychAby ignorować reklamy przypominające: Zaloguj się na konto Google. Otwórz Ustawienia reklam. Przewiń do sekcji „Twoje reklamy przypominające”. Kliknij X obok nazwy reklamodawcy, którego reklam przypominających nie chcesz widzieć.Funkcja ignorowania dotyczy reklam przypominających w witrynach innych niż Google, które korzystają z usług reklamowych Google.
Nowa funkcja pozwala na ignorowanie reklam od konkretnego dostawcy przez okres 90 dni.

Na razie opcja nie jest widoczna dla wszystkich użytkowników. Ma to nastąpić w nadchodzących tygodniach.











