Platforma testowa Test My Site jest dostępna dla użytkowników od 2016 r. Dzięki niej partnerzy biznesowi Google mogą zbadać jak szybko ładują się ich strony internetowe na sprzęcie mobilnym – smartfonach i tabletach. Ten parametr jest istotny, bowiem jak podaje Google tylko jednosekundowe opóźnienie w ładowaniu się strony na urządzeniu przenośnym może spowodować spadek konwersji aż o 20 proc.
Test My Site w nowej wersji
Teraz Google poinformował o wprowadzeniu nowej wersji Test My Site. Według producenta w nowej odsłonie narzędzia użytkownicy znajdą m.in.:
Ocenę szybkości całej witryny i jej poszczególnych podstron,Informacje o zmianie czasu ładowania się strony w stosunku do poprzedniego miesiąca,Informację o tym, czy strona ładuje się szybko, przeciętnie czy wolno,Porównanie czasu ładowania danej strony ze stronami innych firm z tej samej branży,Informacje o potencjalnym wpływie szybkości wczytywania się strony na przychody firmy,Szczegółową listę rekomendacji, co do skrócenia czasu ładowania się dla Maksymalnie 5 podstron analizowanej witryny,Kompletny raport z testu, gotowy do udostępnienia współpracownikom.

Według Google dzięki nowej wersji Test My Site przedsiębiorcy mogą teraz w jednym miejscu zmierzyć szybkość ładowania się strony, porównać ją z wynikami konkurencji i, jeśli to konieczne, podjąć stosowne działania - po to by zadbać o doświadczenia mobilne.
Komunikacja RCS dla biznesu
Google zaznacza, że przesyłanie wiadomości to kolejny obszar, w którym firmy mogą zadbać o lepsze doświadczenia mobilne swoich potencjalnych klientów. SMS-y, z których dzisiaj korzystają miliony firm, mają ograniczenia pod względem liczby znaków (limit do 160), obrazów czy interakcji.
RCS uzupełnia SMS-y o możliwość brandingu, weryfikację biznesową, reklamy zawierające multimedia (Rich Media), sugestie odpowiedzi i działań oraz analitykę. Co więcej, w przeciwieństwie do tradycyjnych wiadomości, dodanie multimediów nie przyczynia się do dłuższego ładowania RCS. Dzięki tej technologii firmy mogą szybko dostarczać interaktywne wiadomości na domyślny komunikator w telefonie użytkownika.

Jak wyjaśnia Google wiele marek już dziś korzysta z RCS na różne sposoby - od promowania „okazji dnia” po umożliwienie klientom sprawdzenia salda na koncie - wszystko w ramach natywnej obsługi wiadomości w systemie Android. Według Google przykładowo klienci sieci aptek CVS otrzymują przypomnienia o konieczności uzupełnienia w systemie recept i powiadomienia o tym, że ich zamówienia są gotowe do odbioru.
Meksykańska firma fintech Broxel natomiast umożliwia płatności za rachunki, sprawdzenie stanu konta, przelewy i bezpośrednie połączenie z obsługą klienta. Linie lotnicze Vueling Airlines planują wdrożenie RCS - chcą umożliwić swoim klientom rezerwację lotu i odebranie karty pokładowej za pośrednictwem komunikatora.
Firma Vaillant niedługo udostępni użytkownikom możliwość zmiany dat spotkań, wyrażenie opinii o usługach i kontakt z agentem. Google podkreśla, że wszystkie te marki poprawią obsługę klienta na urządzeniach mobilnych korzystając właśnie z RCS. Według zapowiedzi w nadchodzących miesiącach kolejne firmy w Europie będą wdrażały udogodnienia oparte o tę technologię.












