Lider na rynku internetowych wyszukiwarek zaprojektował reklamyw postaci mobilnych obrazków tak, aby wyglądały one jak standardowereklamy graficzne na internetowych stronach przeglądanych nakomputerach - informuje serwis eFlux Media. Jednocześnie są onemniejsze aby pasowały do ekranów telefonów komórkowych.
Firmy, które skorzystają z nowego programu Google, będą miałymożliwość wyświetlania banerów reklamowych na telefonachkomórkowych zamiast zwykłego tekstu. Pod każdą taką reklamą będzieumieszczany tekst identyfikujący baner jako reklamę. Po kliknięciuw baner, użytkownik zostanie przeniesiony na mobilną stronęinternetową reklamodawcy.
Na początek Google wprowadza swoje mobilne reklamy na 13narodowych rynków: do Australii, Chin, Francji, Niemiec, Indii,Irlandii, Włoch, Japonii, Holandii, Rosji, Hiszpanii, wielkiejBrytanii oraz USA.

Według firmy badawczej Gartner, wartość globalnego rynkumobilnej reklamy wyniesie w bieżącym roku 2,7 miliarda dolarówwobec 1,7 miliarda dolarów w roku ubiegłym.











