Google z mniejszym wzrostem wpływów z reklam

Po wielu latach szybkiego rozwoju, w bieżącym roku tempo wzrostu przychodu z reklam Google spadnie do poziomu jednocyfrowego - prognozuje firma eMarketer.

km
km
Udostępnij artykuł:

Jeszcze w ubiegłym roku przychód z reklam Google zwiększył się w porównaniu z wcześniejszymi dwunastoma miesiącami o 15 proc. W tym roku wpływy internetowego giganta z tego tytułu mają sięgnąć 57,8 miliarda, przy wzroście już tylko o 9 proc.

Pomimo tego spowolnienia Google i tak pozostaje zdecydowanym liderem rynku. Według eMarketera, w tym roku udział Google w całkowitym przychodzie z reklam w przestrzeni cyfrowej sięgnie 30,9 proc., podczas gdy drugiego Facebooka - 12 proc. Jeszcze wyraźniejszą przewagę Google ma w segmencie wyszukiwarek, gdzie jego udział sięga ponad 55 proc.

Ponadto firma z Mountain View kontroluje 1/3 globalnego rynku reklamy w mobilnym internecie. Google ma tutaj zanotować w tym roku ponad czterokrotnie szybszy wzrost przychodu niż w przypadku całkowitych wpływów z reklam, a w roku 2018 ma to być wciąż blisko dwukrotnie szybsze tempo wzrostu.

grafika

Istotną rolę dla wzrostu wpływów Google z reklam odgrywa YouTube. W 2015 roku wygenerowany przez serwis wideo przychód z reklam zwiększył się o 40,6 proc., a w roku bieżącym ma wzrosnąć o kolejne 21,1 proc. W ujęciu geograficznym, najszybciej wpływy z reklam YouTube rosną w USA.

grafika

 

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"