Na akcję składają się plakaty, pokazujące cierpienie zwierząt morskich po kontakcie z plastikową słomką. Zużyte, bardzo często trafiają do oceanu i zagrażają życiu jego mieszkańców.

Plakaty wyprodukowała kanadyjska agencja Rethink.
Greenpeace w swojej ostatniej kampanii posłużył się animowaną historią orangutana, by pokazać problem karczowania lasów tropikalnych pod uprawy olejowca gwinejskiego, z którego uzyskuje się olej palmowy. W ten sposób wywiera presję na koncernach, by przestały używać tego surowca w swoich produktach (kosmetykach czy kremu czekoladowego).
Koncerny wycofują się ze słomek

Problem jednorazowych, trudnych w recyklingu plastikowych śmieci, dostrzegają na coraz większa skalę międzynarodowe koncerny.Proces eliminacji plastików ze swoich parków rozrywki i sklepów na całym świcie zapowiedział kilka tygodni temu Walt Disney Company.
Do 2019 roku plastikowe słomki i mieszadełka do drinków wycofa hotelarska marka Marriott International. Eliminację słomek zapowiedziały też IKEA, McDonald's i Starbucks. Te dwie ostatnie pracują też nad wspólnym projektem biodegradowalnego kubka.











