GroupM działa już jako WPP Media

Od środy 28 maja GroupM, do której należą w Polsce agencje mediowe Wavemaker, Mindshare i EssenceMediacom działa już oficjalnie pod nową nazwą WPP Media. Dzięki platformie WPP Open, ma łączyć kompetencje w obszarze mediów, danych i produkcji, oferując reklamodawcom spersonalizowaną komunikację na masową skalę.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
GroupM działa już jako WPP Media
mat.pras.

Jak podano w komunikacie, przez uruchomienie WPP Media - firmy mediowej opartej na sztucznej inteligencji, holding WPP umacnia swoją pozycję lidera w branży usług marketingowych w erze inteligentnych technologii

Zmiana nazwy z GroupM na WPP Media (co zapowiadaliśmy w pierwszych dniach maja) ma być odpowiedzią na rosnące potrzeby marketerów w zakresie kompleksowych rozwiązań. 

WPP Media zarządza inwestycjami w media o wartości ponad 60 miliardów dolarów rocznie i współpracuje z ponad 75 proc. największych światowych reklamodawców w ponad 80 krajach. 

Agencje takie jak Mindshare, Wavemaker oraz EssenceMediacom będą nadal działać w ramach WPP Media, jednak nie jako samodzielne jednostki biznesowe, a dedykowane klientom zespoły, jednocześnie korzystając ze wspólnych zasobów, technologii i wsparcia.  

Zobacz też: GroupM połączy agencje. Będą duże zwolnienia

WPP Media jest w pełni zintegrowana z globalną siecią agencji WPP i jej możliwościami dzięki platformie WPP Open – systemowi marketingowemu opartemu na sztucznej inteligencji. Platforma ta umożliwia realizację 
usług kreatywnych, produkcyjnych, analitycznych, commerce’owych oraz spersonalizowanych rozwiązań mediowych na dużą skalę. 

Oczekiwania klientów rosną

W komunikacie podkreślono, że WPP Media kładzie również nacisk na rozwój pracowników, inwestując w programy edukacyjne i szkoleniowe, które przygotują ich do zawodów przyszłości. Celem jest wyposażenie zespołów w umiejętności niezbędne do przewodzenia transformacji marketingu i mediów w erze sztucznej inteligencji.  

– Konsumenci już teraz oczekują, że reklamy będą trafne i angażujące, a proces zakupowy bezproblemowy. Te oczekiwania będą tylko rosły w erze sztucznej inteligencji. WPP Media została stworzona z myślą o świecie, w którym media są wszędzie i we wszystkim. Inwestując w nasz produkt oparty na AI, integrując ofertę z 
danymi i technologią oraz rozwijając umiejętności naszych pracowników, pomagamy klientom wyprzedzać zmieniające się zachowania konsumentów i uzyskać dostęp do nieograniczonych możliwości wzrostu, jakie będzie oferować sztuczna inteligencja – powiedział Brian Lesser, CEO WPP Media. 

Wraz z ogłoszeniem zmiany nazwy z GroupM na WPP Media ruszyła nowa kampania B2B holdingu WPP. Jest skierowana do liderów biznesu i decydentów ds. marketingu. Kampania ta podkreśla kompetencje WPP w zakresie sztucznej inteligencji, jej zintegrowaną ofertę oraz zaawansowane platformy WPP Open. 

– Wierzymy, że WPP jest najsilniejszym partnerem marketingowym dla wiodących światowych marek w erze sztucznej inteligencji, gdzie technologia i talent idą w parze. Zmiana na WPP Media jest kontynuacją naszej strategii upraszczania i integrowania oferty dla klientów. Podczas gdy GroupM powstało w czasach, gdy kluczowa była skala  mediów, WPP Media odzwierciedla siłę sztucznej inteligencji, danych i technologii oraz 
prostsze, bardziej zintegrowane rozwiązania – dodał Mark Read, CEO WPP. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek