Grupa 4fun Media ze wzrostem wpływów i stratą. Mniej z reklamy tv, 1,4 mln zł z e-commerce

W zeszłym kwartale grupa kapitałowa 4fun Media przy wzroście wpływów sprzedażowych o 13 proc. do 12,89 mln zł zanotowała 547 tys. zł straty netto (wobec 1,54 mln zł zysku rok wcześniej). Zmalały wpływy reklamowe stacji 4Fun, a wzrosły przychody z reklamy zewnętrznej i e-commerce.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Przy największe źródła wpływów grupy 4fun Media to reklamy w stacjach telewizyjnych 4fun.tv, 4fun Dance i 4fun Gold Hits, spółka Screen Network zajmująca się cyfrową reklamą zewnętrzną i agencja reklamowa Bridge2Fun.

W minionym kwartale wpływy z reklam telewizyjnych zmalały w skali roku o 26 proc. do 3,99 mln zł. Firma uzasadnia to spadkiem o 0,16 pkt proc. oglądalności jej kanałów. W sprawozdaniu finansowym dodano, że zarząd „przyjął plan restrukturyzacji kosztów w tym segmencie, co powinno przełożyć się na poprawę rentowności w kolejnych kwartałach”.

Screen Network osiągnęła natomiast wzrost przychodów o 27 proc. do 3,11 mln zł. Do spółki należy 23,6 tys. ekranów reklamowych, co stanowi ok. 40 proc. udziału w polskim rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej. - Plany zarządu 4fun Media. na ten rok zakładają kolejne inwestycje w rozbudowę sieci nośników reklamowych oraz infrastruktury technologicznej, co powinno zapewnić dynamiczny wzrost sprzedaży oraz poprawę rentowności tego segmentu w kolejnych kwartałach - stwierdzono w raporcie firmy.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/4fun-media-bez-dywidendy-zysk-na-kapital-zapasowy,7171065992128641a ##

Natomiast wpływy Bridge2Fun zmalały w skali roku o 1 proc. do 2,93 mln zł. Wiosną br. agencja zakończyła obsługę swojego największego klienta - sieci telekomunikacyjnej T-Mobile (jej nowe reklamy, ze sloganem „bez nonsensów”, przygotowuje DDB Warszawa).

1,4 mln zł z e-commerce, 522 tys. zł z naEkranie.pl

W efekcie kilku przejęć w ub.r. grupa 4fun Media weszła w segment sprzedaży internetowej. Obecnie działa tam poprzez pięć serwisów: CupSell.pl (z ubraniami i gadżetami z personalizowanymi nadrukami), Pingbig.com (opartego na kooperacji z influencerami i designerami z Wielkiej Brytanii), naImprezie.pl (z gadżetami dla młodzieży), MarsFromVenus.com (z bluzami i koszulkami z nadrukami) oraz Mustache.pl (z ubraniami od polskich projektantów). Pion e-commerce firmy obejmuje też spółkę Print Logistic specjalizującą się w produkcji nadrukowanych tkanin i odzieży

W minionym kwartale grupa 4fun Media zanotowała 1,38 mln zł wpływów ze sprzedaży internetowej, podczas gdy w drugiej połowie ub.r. było to 2,29 mln zł. Firma prognozuje, że w całym br. te przychody wyniosą ok. 15 mln zł.

Z kolei portal naEkranie.pl, przejęty przez 4fun Media w połowie ub.r., zanotował 522 tys. zł wpływów.

grafika

Po stronie wydatków najistotniejsze są te na usługi obce (w skali roku wzrosły z 6,8 do 7,67 mln zł), a znacznie mniejsze - na wynagrodzenia (zwiększyły się z 1,19 do 2 mln zł) oraz amortyzację (w górę z 666,6 tys. zł do 1,15 mln zł).

Ogółem koszty wyniosły w minionym kwartale 13,29 mln zł, wobec 9,71 mln zł rok wcześniej.

grafika

Niższe wydatki i zysk stacji 4fun

Wydatki w segmencie telewizyjnym zmalały w skali roku z 5,12 do 4,35 mln zł. Jednocześnie pojawiły się koszty w nowych segmentach działalności firmy: e-commerce (2,63 mln zł), działalności produkcyjnej (1,03 mln zł) oraz naEkranie.pl (427,9 tys. zł).

grafika

Zdecydowanie najwięcej na amortyzację firma wydaje w pionach reklamy zewnętrznej (w skali roku nastąpił wzrost z 363,1 do 676 tys. zł) i telewizyjnym (w górę z 269,7 do 325,9 tys. zł).

grafika

Zysk EBITDA agencji Bridge4Fun zwiększył się w skali roku z 499,1 do 845,6 tys. zł. Natomiast w przypadku Screen Network ten wskaźnik zmalał z 834,5 do 791,6 tys. zł, a w przypadku pionu telewizyjnego - z 977,9 do 151,5 tys. zł.

Segment e-commerce zanotował 1,11 mln zł straty EBITDA. - Nowy obszar w działalności 4fun Media, wymaga dalszych inwestycji i poniesienia kosztów typowych dla nowych projektów na wczesnym etapie rozwoju, co w raportowanym okresie miało negatywny wpływ na rentowność operacyjną całej grupy kapitałowej - zaznaczono w sprawozdaniu firmy.

grafika

Zysk brutto grupy 4fun Media ze sprzedaży zmalał rok do roku z 3,6 do 3,07 mln zł.

Pogorszyły się też inne wskaźniki rentowności: wynik operacyjny - z 1,73 mln zł zysku do 399,2 tys. zł straty, wynik brutto - z 1,69 mln zł zysku do 471,9 tys. zł straty, a wynik netto - z 1,45 mln zł zysku do 547,5 tys. zł straty.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"