Grupa K2 ze wzrostem wpływów o 0,9 proc. i 2,2 mln zł straty. Na minusie agencja K2, Fabrity ze wzrostem

W trzech kwartałach br. grupa kapitałowa K2 zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 0,9 proc. do 76,41 mln zł oraz 2,19 mln zł straty netto (wobec 1,04 mln zł zysku rok wcześniej). Spadki wyników operacyjnych zanotowały spółki K2, K2 Precise i Oktawave, natomiast wzrosły przychody i zysk Fabrity.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Grupa K2 ze wzrostem wpływów o 0,9 proc. i 2,2 mln zł straty. Na minusie agencja K2, Fabrity ze wzrostem
Janusz Żebrowski, członek rady nadzorczej K2

Zysk EBITDA grupy kapitałowej K2 zmalał z 5,12 mln zł w pierwszych trzech kwartałach ub.r. do 3,56 mln zł rok później.

Natomiast w samym trzecim kwartale br. przychody sprzedażowe firmy poszły w górę o 3,9 proc. w skali roku do 26 mln zł.

Więcej na usług obce, mniej na wynagrodzenia

Koszty operacyjne Grupy K2 w trzech kwartałach zwiększyły się rok do roku o 5,8 proc. do 79,33 mln zł, a tylko w minionym kwartale - o 8,1 proc. do 26,56 mln zł. Zdecydowanie najwięcej firma wydaje na usług obce, w trzech kwartałach nakłady w tym zakresie wzrosły z 52,06 do 55,41 mln zł. W sprawozdaniu zaznaczono, że to głównie koszty zakupu usług mediowych, produkcji reklam i zakupu usług od podwykonawców.

Z kolei nakłady na wynagrodzenia zmalały z 14,55 mln zł w pierwszych trzech kwartałach ub.r. do 13,89 mln zł w minionych trzech kwartałach.

grafika

Agencja K2 ze spadkiem wpływów i zysku, Fabrity ze wzrostem

W trzech kwartałach br. agencja K2, stanowiąca pion agencyjny Grupy K2, zanotowała spadek przychodów sprzedażowych z 25,34 do 21,57 mln zł oraz wyniku EBITDA z 385 tys. zł zysku do 1,19 mln zł straty.

- Wpływ na to miało w dużej mierze zmniejszenie aktywności kilku kluczowych Klientów Agencji. Podjęte zostały kroki mające na celu dostosowanie wielkości zespołu do aktualnej sytuacji biznesowej. Prowadzone są także prace nad nową strategią i organizacją tego segmentu - stwierdzono w sprawozdaniu K2. Zaznaczono, że agencja po wygranym przetargu w minionym kwartale przygotowała nową kampanię UPC Polska (z UPCeuszem w roli głównej), a zespół K2Bots.AI wdrożył chatbota dla klienta z branży handlowej.

W pionie mediowym, obejmującym agencję K2 Precise (wcześniej K2 Media) przychody sprzedażowe wzrosły z 30,55 do 32,34 mln zł, natomiast zysk EBITDA zmalał z 760 do 502 tys. zł. W minionym kwartale K2 Precise kontynuowała współpracę z klientami takimi jak Danone, Nutricia, Żywiec Zdrój, Carrefour, Glosel, Pracuj.pl czy Orbico Beauty, ponadto pozyskała kolejnych: Yope, Play (w zakresie SEO), Geo Solar (w performance marketingu) i Conquest Entertainment.

grafika

Spółka Fabrity, oferująca rozwiązania IT, jako jedyny pion Grupy K2 poprawiła wynik EBITDA - z 474 do 652 tys. zł, przy wzroście wpływów sprzedażowych z 11,17 do 11,99 mln zł. Tylko w minionym kwartale jej przychody zwiększyły się w skali roku o 18,3 proc. do rekordowej wielkości 4,8 mln zł. - Rentowność operacyjna wyniosła 13,8 proc. i nie była już obciążona kosztami zakończonego programu opcyjnego, które to ujmowane były w poprzednich kwartałach - zaznaczono w sprawozdaniu.

- Fabrity systematycznie zwiększała w portfelu projektowym udział przychodów pochodzących z rynków zagranicznych, głównie państw DACH, realizowanych zwykle w metodykach zwinnych oraz kontraktowanych w modelu rozliczeń miesięcznych lub w cyklach poniżej 3 miesięcy. Dynamicznie rozwija się również segment outsourcingu, choć jego udział w przychodach ze sprzedaży za rok 2019 szacowany jest na ok. 12 proc. - opisano.

Natomiast Oktawave w trzech kwartałach br. zanotowała 11,09 mln zł przychodów sprzedażowych i 2,27 mln zł zysku EBITDA, wobec 10,37 mln zł wpływów i 2,9 mln zł zysku EBITDA rok wcześniej.

W zeszłym kwartale spółka podpisała pierwsze umowy realizujących założenia rozwoju w oparciu o podejście „Multicloud”, m.in. dotyczące tworzenia środowisk opartych o usługę Oktawave Kubernetes as a Service (OKS). To m.in. kontrakt z Instytutem Ochrony Środowiska na dostarczenie OKS w projekcie ewidencji odpadów w ramach BDO.

grafika

Firma K2 od kwietnia 2008 roku jest notowana na warszawskim rynku giełdowym. Głównymi akcjonariuszami spółki są jej prezes Janusz Żebrowski (ma 18,16 proc. kapitału), AGS A/S (16,84 proc.) i TFI AgioFunds (9,48 proc.).

Żebrowski przejął obowiązki prezesa K2 na trzy miesiące pod koniec sierpnia, po rezygnacji Tomasza Tomczyka.

grafika

W środę na otwarciu sesji giełdowej kurs K2 wzrósł o 1,82 proc. do 8,40 zł. Przy takiej cenie kapitalizacja spółki wynosi 20,9 mln zł. W ciągu roku cena jej walorów zmalała z poziomu 11-12 zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów