Grupa Polsat chce ujednolicić procesy sprzedażowe i wprowadzić jeden zintegrowany system zarządzania sprzedażą w Cyfrowym Polsacie i Plusie. Grupa należąca do Zygmunta Solorza-Żaka stawia na omnichannel i rynek usług łączonych, dlatego też wprowadza wspólny system informatyczny dla różnych podmiotów.
Korzyścią dla klientów ma być dostęp do kompleksowych informacji na temat oferty różnych usług podmiotów z Grupy Polsat. Celem tej zmiany jest także uproszczenie procesu obsługi klienta i usprawnienie wymiany informacji między firmami z jednej grupy kapitałowej.
Partnerem technologicznym przy tym wdrożeniu jest firma Huawei. To ona odpowiada za stworzenie nowej architektury IT oraz integrację istniejących rozwiązań. Koszty operacji zostały rozłożone na czas całego wdrożenia i zostały ujęte we wcześniej komunikowanych planach inwestycyjnych Grupy Cyfrowy Polsat zakładających wydatki na CAPEX na poziomie nie wyższym niż 10 proc. przychodów Grupy.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/zygmunt-solorz-zak-najbogatszy-w-polskich-mediach-dalej-ruta-klicki-wejchertowie-walter-czechowicz-i-kicinski ##
- Nowe, kompleksowe rozwiązanie w obszarze IT będzie istotnie wspierało prowadzoną z sukcesem przez Grupę strategię rozwoju w obszarze usług zintegrowanych, zapewniając nam jednocześnie wymierne korzyści biznesowe. Projekt będziemy realizować przez dwa lata - informuje Jacek Felczykowski, członek zarządu Polkomtelu odpowiedzialny za obszar techniki i IT.
W 2015 roku Grupa Cyfrowy Polsat zanotowała wzrosty przychodów ze sprzedaży i zysku netto - odpowiednio do 9,82 mld zł i 1,16 mld zł. Zwiększyła się liczba sprzedanych usług internetu i płatnej telewizji, a zmalała - telefonii komórkowej. Liczba klientów SmartDomu, czyli sztandarowej oferty usług łączonych Plusa i Cyfrowego Polsatu, osiągnęła milion.

W pierwszym kwartale br. Grupa Cyfrowy Polsat zanotowała niewielkie wzrosty w skali roku wpływów ze sprzedaży (do 2,36 mld zł) i zysku netto (do 178,5 mln zł). Liczba świadczonych przez operatora usług internetowych wzrosła o ok. 15 proc., nieznacznie zmalała natomiast liczba usług telefonii komórkowej.











